P-stav ändrar humör?
Hej alla! Hade ingen aning om vart jag skulle lägga detta inlägg så hoppas det är rätt.
Jag skaffade P-stav för ca 4 månader sedan och allt har funkat perfekt! Ingen mens, ingen viktuppgång eller ökad acne vilket var alla de saker de varnade för.
Det enda jag märkt av är dock att jag blivit mer lättretlig samt kan börja gråta för någon liten skitsak eller någon dålig film. Jag brukade aldrig gråta förr så detta känns konstigt, speciellt då de inte ens nämde detta som en bieffekt.
Någon mer som upplevt humörförändringar i samband med P-stav?
Inte i samband med just p-stav, men med varenda annat hormonpreparat jag någonsin provat. Allt från att bli känsligare, via självmordsbenägen, till våldsam.

Japps, inte ovanligt alls. Flera av mina vänner har klagat på minskad sexlust, humörsvängningar (både så att de blivit aggresiva och gråtmilda) osv. Så nog kan p-staven ställa till med en hel del.
Qui dormit, non peccat
P-staven gav mig inte direkt några svängningar, men p-ring där emot 0_o hu jeda mig, stackars min sambo.
Min blogg: SweGizmo.se
min p-stav gjorde att jag hade mens i 1½ månad och fick börja med p-piller, ska göra det i 3 månader tills kroppen vant sig vi pstaven TUR du hade där :P
men jaah, jag har också märkt de tror jag, jag kan bli ledsen för småsaker, det är rätt jobbigt ibland. verkar inte vara alls ovanligt!
läste "humörsvängningar" nånstans om p-staven ;o
Tack för alla svar! Då vet jag att det inte är ovanligt
känns fortfarande weird dock.
#4 Jasså? Jag har inte hittat det någonstans! Har lusläst alla broschyrer jag fick och det står inte ett ord om det. Har inte kollat internet så mycket dock.
En tilläggsfråga; Vandrar den med tiden? Min kompis säger att de gör det och hennes har åkt nästan 90 grader neråt.
#5 aa jag har för mig att jag läste det på nåt forum nånstans!
Njae, min barnmorska sa tt den kan flytta sig lite grann bara, men om man är och pillar och klämmer på den i början när man precis satt in den så är det väl nästan klart att den flyttar sig?
För hon sa att med tiden så skulle den "linda" in sig i nåt som finns i huden så den sitter kvar.
Jag blev rätt nedstämd de första månaderna när jag satte in p-stav, men blev som vanligt sen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kan inte ha några hormoner alls eftersom jag blir ett as att leva med då
Lätt att bli asförbannad o annars är jag inte alls sån tvärtom jag tål mycket.