Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 5001 ggr
Miowi
0

Skjuta upp = smärta?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tar neovletta 28 och i somras valde jag att för första gången skjuta upp mensen för att slippa få den när jag tältade/var på ställen utan toa. I vanliga fall brukar mensen komma efter 2 dagar när jag tagit sista hormonpillret, men efter att jag skjutit upp denna gång fick jag den efter 4 dagar och fick samtidigt en otrolig smärta i buken. Min mensvärk hade försvunnit helt med ppillrena.

Undrade bara, kan det vara så att det blir såhär när man skjuter upp mensen?

hus-musen
1

Man kan få mensliknande värk ändå men ingen mens, har hänt mig med. varför vet jag dock inte.

Qui dormit, non peccat

Forgetful
0

Hade du hoppat över mensen någon gång innan denna? :O

//Forgetful

Miowi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Saken är den att jag har fått mens, med värre mensvärk än vad jag hade innan jg började med ppiller. Sen jag börjat med ppiller har jag inte haft någon mensvärk men nu fick jag plötsligt det.

#2 Nej, detta var första gången jag skjöt upp mensen med ppiller.

Forgetful
0

Kanske bara är att din kropp inte är van vid att du skjuter upp den, när jag skjuter upp (vilket jag gör ofta) så får jag varken blödningar eller ont bara kanske någon enstaka minismärta men inte mer. Men om jag hoppar över för ofta så får jag mensen till slut ändå xD och så ska det vara med. Men om det va första gången du skulle prova tror jag bara att kroppen inte va beredd :O

//Forgetful

Miowi
0

Vet inte om det var urinvägsinfektionen jag fick veta att jag hade igår, har under en månad nu haft hemska smärtor så kanske var den som låg och gömde sig?

Forgetful
0

Fullt möjligt ;/

//Forgetful