Cerazette => Akne!
Hejsan hoppsan!
Jag har börjar med preventivmedlet Cerazette och som ni alla vet kan ju det ge vissa biverkningar. T.ex Akne!
Innan hade jag knappt några finnar/pormaskar förutom när jag hade mens. Men nu så börjar det ploppa upp lite överallt i mitt ansikte(vilket jag INTE vill ha). Det är ju hormonerna i tabletterna som gör detta, så jag undrar därför: Finns det något man kan göra för att få bort finnarna mer än att tvätta och återfukta huden så att inte porerna täpps igen av smuts?? För det är ju annars det som är det vanliga "felet" när man får finnar, att porerna blir egentäppta. Men går det att göra något åt det när det är hormonerna som spökar?
Tänker jag rätt? och finns det något att göra? Tack på förhand :) kram
Tror inte det är så mycket man kan göra mer än byta p-piller.
För mig hade cerazette tvärtemot effekt, hade problem med hormonell akne innan jag började äta cerazette och den har i stort sett försvunnit. Så därför äter jag cerazette trots de andra biverkningarna.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja det är väl olika från person till person! jag ska se om det blir något bättre annars blir det nog att jag skaffar något annat! :) Vad har du för andra biverkningar av cerazette? (om man får vara nyfiken)
Bara lämnar en liten blänkare ifall det dyker upp något svar. Har problemhy själv, knaprar Cerazette sen en månad tillbaka och har märkt av en liiiiiten ökning bara men det vore ju skitbra om det skulle dyka upp nåt som funkar tom på min skithy :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Ja jag trivs inte med mig själv när jag har massa finnar i ansiktet! Om det inte finns något "botemedel" så ska jag nog se mig om efter andra prev.alternativ :) Och det är inte bara för Aknen jag vill ha nytt. har knaprat detta i snart en vecka och jag har redan blivit en "pms kärring".. Inte kul! Men det kankse är bara nu ibörjan kroppen är förvirrad? det kankse ändrar sig efter en längre tid..
De biverkningar jag fått är torra slemhinnor och minskad sexlust. står i förpackningen att man kan få minskad sexlust (de torra slemhinnorna står det inget om men jag har läst andras inlägg på olika forum och det finns fler som upplevt samma sak med cerazette). Tyvärr finns det just inga alternativ för mig eftersom jag inte är någon lämplig kandidat för spiral och man får inte skriva ut p-piller med östrogen i till kvinnor över 35 så det finns inte så mycket att välja på tyvärr.

OKej det låter inte alls kul! jag ska vara uppmärksamm på det! Men funderat på o skaffa p-stav då? Det ska jag ev. göra om dem här pillrena inte fungerar för mig i längden..
#4: Kan hända att det går över, har för mig att det står i bipacksedeln att biverkningar kan ta en sisådär 3 månader på sig innan de ger sig :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Jah okej! jag kankse borde läsa bipacksedeln en gång till :) Får hoppas på det!