Cerazette, när är det säkert?
Jag har nyligen börjat med Cerazette, men glömde förstås fråga barnmorskan när det är säkert att skippa kondom. Jag har inte fött barn och började inte på mensens första dag (eller ens vid mens då den är extremt oregelbunden) som alla google-resultat jag hittar gäller, och jag har inte tagit p-medel innan heller. Hittar ingenting varken i bipacksedeln, fass eller på google iom att allting gäller just efter förlossning, vid mens eller övergång mellan p-medel… Är det någon här som vet när det är säkert att skita i kondomen?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
efter 5 dagar, men för att vara absolut på säkra sidan gäller 7 dagar :) Fast detta gäller ju om man börjat på mensens första dag, jag hade nog väntat ca 2 veckor om man inte börjat då :)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Nae, vid mensens första dag ska man ju vara säker redan från början tydligen, enligt både bipacksedeln, fass och div googleresultat :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Två veckor sa de till mig när jag satte in p-stav som har samma verksamma ämne som cerazette. Och nu när jag började med Cerazette sa de också två veckor.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
1 vecka sa de till mig. Samma sak om du missar en tablett. Tog inte heller vid mensens första dag då jag också hade oregelbunden mens. Nu har jag haft min mens 2 gånger på flera år :)