fluga i mitt öra
Hej, jag har smått panik. ringer nu till rådgivningen för jag vaknade upp med ett surrljud i mitt öra. Jag försökte ta bort den men går inte, den surrade och surrade sen blev det tyst och nu blir jag livrädd att jag inte får ut den eller att den lagt ägg i mitt öra.

Hur har det gått? Annars får du väl gå till vårdcentralen och få hjälp.
hon jag pratade med sa att det bara var tinitus, men jag sa att det brusade inte bara utan det var verkligen en fluga och att jag hade kollat upp på google att fler haft flugor i öronen. Hon sa att den måste dött i örat eller flugit ut. Jag har inte känt något mer förutom förut då jag hörde surrande igen, men de försvann med en gång då jag skakade på huvudet så då var de nog bara en fluga utanför örat. Men imorse är jag helt säker på att flugan var INNE i mitt öra. Jag hoppas att den inte är kvar och tänker inte gå till vårdcentralen om de inte börjar göra ont eller att de surrar imorn igen.
Hon sa att flugan absolut inte kan lägga ägg i örat så de gjorde mig lite lugnare
När min moster var liten fick hon åka till läkare och plocka ut någon sorts fjäril ur örat.
Själv har jag haft massor med flugor som tagit en sväng in om mina öron (nästan alltid när jag varit ute och ridit) men de har snabbt försvunnit ut igen =)
usch va läskigt med nån äcklig fjäril

Min mamma lyckades med samma sak, hon fick in en pytteliten fluga i örat. Fick åka till sjukhuset och plocka ut den, för det kittlades så hemskt.
De kan inte lägga ägg och den dör av sig själv. Men det vore ju intressant att veta om den är kvar!
Qui dormit, non peccat
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Flugor som hamnar i örat lägger inte ägg eller skapar ett bo, inte spindlar heller eller andra insekter.
Antingen så fastnar dom i öronvaxet och dör, men man ska alltid åka till vårdcentralen för att ta ut den för att det är ju inte kul med såna små rackare i öronen… 
okej tack för tipsen. Jag bad min pojkvän kolla i örat men han såg inget, tror ni det är lugnt då?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8 Om ljudet kommer fram och tillbaka under vissa stunder så kan det vara tinnitus.
Åk till vårdcentralen om en vecka, om det är helt tyst så kanske flugan är död, men det är nog bra att ta ut den ändå.
Fick en fluga i näsan igår =P Skyndade mig tillbaka till stallet för att snyta ut den, den levde ju fortfarande *blä*