Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 6450 ggr
[Lava&Zorro]
0

Vad kan det vara?

Hej!

Jag har haft urinvägsinfektion precis, dock så har jag inte gått till läkaren… Det gick en vecka, och så hade killen å jag sex, märktes ingeting av ont…

Men så i förra veckan när jag och killen hade sex, så gjorde det såååå fruktansvärt ont inne i magen, inte slidan utan magen! Jag grät för att det gjorde så ont.

Jag undrar vad kan det varA? Kan det ha gått upp någonstans i magen? Kan jag ha blivit steril av detta?`

Jag ska även tillägga att jag har ömmade bröst och magen är också svullen, gravid?! Min mens ska komma om två veckor.

Tacksam för svar!

[FruStein]
0

Hör av dig till en läkare för att få behandling för urinvägsinfektionen asap.

[pixa3]
0

Tycker du ska gå till läkaren med urinvägsinfektionen och kolla upp det ordentligt.
Sen det att det gjorde ont när ni hade sex, när gjorde det ont?
Nu kommer jag uttrycka mig lite lustigt, men gjorde det ont när han "sköt in" den i dig?
Isåfall kan det vara för att han kom åt din livmodertapp, och det gör jätteont.
Så har jag, är jättekänslig, och det är så otroligt jobbigt om det skulle hända när vi har sex, för det gör så ruskigt ont så vå tvingas sluta, ibland gråter jag också av smärtan.

Edit: När jag var gravid var min livmodertapp extra känslig, den brukar bli det vid graviditet, så kolla upp om du är gravid eller inte! :)

[Lava&Zorro]
0

Ja jag ska till läkaren imorgon och kolla upp vad det är, så det har gått upp i njurarna eller liknade..

När vi hade sex så gjorde det ont när jag låg på rygg och sköt in den. Det har det aldrig gjort tidigare.

Med tanke på att jag inte ska ha mens än, och det gör ont vid sex och ömmade bröst så ska jag nog kolla upp ifall jag är gravid eller inte!

Tack för era svar!

Och till er andra som kommer och läser får mer än gärna komma med förslag på vad det kan vara.

[pixa3]
0

#3 Hoppas det går att lösa, så det inte är som för mig, att jag får leva med känslig livmodertapp. Smärtan går inte att beskriva, någon läkare vet jag har sagt att smärtan är lika som en pungspark hos killar.
Det är ju inte lika kul att köra lungt och inte gå "all in"om man säger så.. :/

[Lava&Zorro]
0

#4 Ja jag hoppas att det inte är något allvarligt:/

Men har aldrig gjort ont innan, jo precis före mensen kan det göra lite ont.

Kan ha med urinvägsinfektionen att göra också.

[postmortum91]
0

jag tror de är njurbäckeninflammation, jag hade det en gång och de gjorde ont som faan

[Lava&Zorro]
0

#6 Jag läste precis ett annat inlägg om urinvägsinfektion, och för att ha det så borde man kissa blod.

Men jag har smärtor i rygg/ mage till och från.

[postmortum91]
0

ja, jag säger ju att jag tror att det är njurbäckeninflammation. Det är urinvägsinfektion som vandrat uppåt i urinröret till ditt njurbäcken. Jag hade detta i tre dagar, åkte till sjukhuset tre gånger och sista gången jag var där hittade dem felet. Jag låg hela nätterna med återkommande kramper i rygg/mage.

[Lava&Zorro]
0

kissade du blod? :( Jag gör inte det, men för att få njurbäcksinflamation så kissar man blod.

[postmortum91]
0

nej jag kissade inte blod

jag hade ingen aning om att jag ens hade haft urinvägsinfektion ett såpass bra tag som jag hade haft, eftersom jag får det så himla lätt

[Lava&Zorro]
0

Jag har snart gått itvå veckor utan att ha gått tillläkaren…. Det var i fredags som det började svida till upp i urinröret när jag kissa.. Men som sagt,eftersom jag gått så länge nu, kanske det har vandrat uppåt.

Men är det jättefarligt?!

[postmortum91]
0

nej de är inte jättefarligt, men det är inte bra. Det blir ju ännu värre. Så om du inte går till läkaren kanske de hinner bli jätte farligt.

Plus att tänk på att det kanske inte är njurbäckeninflammation, då måste du VERKLIGEN gå och kolla så det inte är något ÄNNU alvarligare

[Lava&Zorro]
0

Ska kolla upp det på onsdag vad det kan vara. :)

Usch hoppas på att det inte är något allvarligt!

[postmortum91]
0

lycka till :)

[Lava&Zorro]
0

Tack! :)

GabbiS87
0

Jag får också sådär ont då och då…inte kul alls, det förstör ju stämningen om man säger så.

Sen hade jag njurbäckeninflamation för ungefär två månader sedan och när jag var hos läkaren så tryckte han lite försiktigt på min mage för att se om det kändes i njurarna och JA det gjorde sjukt ont! Sen kände jag av det där onda i magen i två dagar efter där han hade tryckt och det kändes rätt likt den där smärtan man kan få vid sex. De två smärtorna kan ju hänga ihop! Hur som helst ska du gå till läkaren tycker jag för man ska inte gå med såna infektioner för länge.

Kan tillägga att jag inte kissade blod heller. Har gjort det tidigare när jag hade urinvägsinfektion men inte denna gång så det är inte säkert att man gör det varje gång…

[Lava&Zorro]
0

#16 Usch! :( Va jobbigt!

Ska som sagt till läkaren imorgon då jag springer nu var 5-10:e minut och kissar, och nu svider som sataaaaan! Och gör ont i magen..

GabbiS87
0

#17 Jättejobbigt! Tycker synd om dig just nu, vet precis hur hemskt det där är!!

Bra att du ska till läkaren imorrn, du behöver en rejäl dos penicillin Rynkar på näsan

[Lava&Zorro]
0

#18 Tack :)

Jag har aldrig haft liknade tidigare, men imorgon blir det läkare!

Är sjuuuukt orolig också att jag blivit steril :(

MEn har gått så här i två veckor, dock så har det gått fram och tillbaka.. Och det var i onsdags i förra veckan som jag fick såååå  ont i magen under sexet.

GabbiS87
0

#19 Ja två veckor ska man nog inte gå med det, men man lär sig av sina misstag! Är ju väldigt plågsamt att ha det så. Bara av nyfikenhet, varför har du inte gått till läkaren tidigare?

Jag tror inte du behöver oroa dig att du blivit steril, tänk inte på det, fokusera nu istället på att bli frisk och om du skulle få det igen så vänta för guds skull inte lika länge!

[Lava&Zorro]
0

#20 Jag tänkte inte så mycket på det, och det var i förra veckan som det blev värre. Men kissade inte så ofta då. Därför som jag väntat.

Jag har klarat av att bli frisk själv genom att ösa i mig dryck! Och det har funkat,

Men inte nu, så imorgon blir det besök hos läkare!

[Lava&Zorro]
0

Nu har det gått över, är itne kissnödig längre, och svider inte heller.

Men ska jag gå till läkare iallafall?

GabbiS87
0

#22 Det skulle jag ha gjort!

[Lava&Zorro]
0

#23 Även fast jag inte har gått o kissat någonting idag?

GabbiS87
0

#24 Du gör ju som du vill men om du nu var så orolig för att bli steril så borde du ju inte vänta med att gå till doktorn… :S

[Lava&Zorro]
0

#25 Jo det är sant! Ska kolla upp det, men dom kan väl inte veta om man blivit steril? :S

GabbiS87
0

#26 Nej det får man väl veta när man försöker bli gravid isåfall, men varför utmana ödet menar jag!? Bättre att du kollar upp det och sen kan släppa det och gå vidare :)

[Lava&Zorro]
0

Jo jag håller med dig :)

GabbiS87
0

Lycka till Kyss

[Lava&Zorro]
0

Tack :)