Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 7481 ggr
Azuume
0

Ont vid sex?

Hej!

Hittade hit igen efter ett antal år därför att jag känner att jag behöver ställa en rätt stor fråga i mitt liv just nu Glad

Det är såhär att när jag och min pojkvän har sex så gör det riktigt riktigt riktigt ont för mig! Visserligen har vi nog bara haft det en 5 gånger eller något sånt (Vi båda var oskulder innan också) Och jo, jag vet att det gör ont dom första gångerna och så men det känns som att såhär ont borde det verkligen inte göra.

Jag har tidigare inte heller kunnat få in ens en mini tampong eller ens något av mina fingrar då det gör så fruktansvärt ont.

Det enda som känns rätt så skönt är när jag är sitter ovanpå honom och vi kör den ställningen men senast vi gjorde det så gled han ur mig och det verkligen bara rann blod ur mig.

Jag vet och känner att det är precis när han ska förbi slidkransen att det är där det gör ont och det är nog där problemet sitter.

Vi har provat glidmedel och det funkar väl bra (väldigt mycket lättare att få in om man säger så) men det gör ändå väldigt ont i alla ställningar utom då när jag sitter "on top". Inte alls för att det är något problem med att jag blir våt för det blir jag!

Min kille och jag har diskuterat problemet och han tycker synd om mig då han hatar att se mig ha så ont (även om vi båda är smällkåta) och jag blir bara väldigt frustrerad över allting för jag vill ju att vi båda ska kunna få njuta, eller iallafall att jag får någon njutning.

Har har läst om vestibulit och vaginism och undrar ifall ni tror det kan vara det eller att det helt enkelt är som jag är ovan? Borde jag gå till ungdomsmottagningen och prata om problemet där och kanske få en gynekologisk undersökning? (Kan ju tillägga att jag är 15 år)

Skulle vara väldigt tacksam för alla gissningar och svar! Glad

hus-musen
0

Tror mer på att mödomshinnan (som egentligen är som en krans) är för trång och det är därför det gör ont.
Sex första gångerna behöver inte göra ont, men om du inte ens får in en minitampong utan obehag innan så förstår jag att en killes snopp gör ont! Den är ju bra mycket större.

Jag tycker du ska gå till ungdomsmottagningen och be om en undersökning och på det viset se om det är ett fysiskt problem.

Qui dormit, non peccat

[FruStein]
0

Om du vet att det gör ont kanske du omedvetet spänner dig? Om jag var du skulle jag testa att ha sex i den ställning du känner fungerar och se om det blir bättre efter ett par gånger. Om inte skulle jag kontakta Ungdomsmottagningen och se om de kan hjälpa till.

Azuume
0

Jo, jag funderar också på om jag spänner mig omedvetet vilket jag säkert gör..

Tack för svaren båda två! Får väl prova och se om det blir bättre annars får jag väl kolla upp det Glad

somjagvillvara
0

Jag skulle först besöka UM för att se så att allt står rätt till i kroppen när du får så där ont. 

Sedan köra mycket, mycket och mycket förspel och sen kanske man bara kör en ställning som känns ok. Så att kroppen får vänja sig vid vad som kommer in och dess storlek. Och ibland kan man kanske spänna sig utan att man tänker eller vill spänna sig.

Ni kan te.xt ha som förspel, mysig massage, lugna låtar. Lite heta kyssar. Smekningar, glidmedel på honoms fingrar, in i dig. Varsamt och sakta, in och ut och det ska kännas bra. Har ni testat det?

Förspel är nästan A och O. Jag vet själv om jag och min kille har sex och jag kanske inte är världens våtaste så på med lite glidmedel och in. Visst det går men det är inte samma sak, och efter sexet så svider det. Men då vet jag varför, för lite förspel. Men ibland så är man lat. Denna pojkvän är min första som jag tappade oskulden med. Han är välutrustad. Men kör på mycket förspel och att du är trygg med din partner och förspel, förspel förspel.

[Tassy]
0

jag hade det precis likadant som du. Efter 1 år av ihärdighet började det vända ordentligt. Mycket smek, glid, mjuka upp och ta det lungt. Eftersom du får ont så spänner du dig, medvetet eller ej, för din kropp vet vad som kommas skall. Så ha tålamod och ta det lungt bara. Det går över. Du kommer förmodligen även senare att vara tight, och det är det ingen som brukar klaga över när det slutar göra ont Flört

[hehlenaaa]
0

Jag är exakt likadan. I flera månader åkte jag på undersökningar hos olika barnmorskor, läkare osv.. Jag hade så ont så att de inte ens kunde undersöka mig.

Till slut fick jag remiss till kvinnokliniken i min stad. Där bedövade dem mig med salva där nere och röntgade sedan. (Röntgenapparaten såg ut som en jättedildo, haha!) Och det visade sig att jag hade en riktig "mödomshinna", alltså att hudvecken hade börjat växa för.

Ett mindre ingrepp gjordes och jag trodde att allt skulle gå mycket lättare. Tji fick jag! Det gör fortfarande lika ont när vi försöker ha sex…. Meeen, nu har jag äntligen kommit på en teknik då jag "experimenterat" lite själv, och det går framåt!

Så mitt tips är att kolla upp det där, och sedan undersöka din egen kropp :)

[hehlenaaa]
0

Kan tillägga att jag var 16-17 år när jag undersökte saken. Första gynundersökningen var i januari förra året, då jag var 16 år. I Juni förra året fick jag äntligen operera mig, då var jag 17.

Azuume
0

Tack så mycket för alla svaren! Glad

Igår när vi träffades så gick det faktiskt riktigt bra (som smort haha!) Det kändes jätteskönt för mig också faktiskt, vi få skynda långsamt helt enkelt.

Nu har jag ett nytt orosmoment..

Jag går på P-piller (Cilest 28) och igår när vi hade sex så kom han i mig. Hela dagen idag har jag haft en svidande värk i livmodern, nästan som mensvärk. Ju mer jag har funderat på det så har paniken vuxit för jag insåg att söndagen den 4:e september alltså för en vecka och 2 dagar sen så var vi ute och seglade och jag blev jätte sjösjuk och kräktes rätt så rejält. Det jag insåg nu var ju att man bör ju ha skyddat sex i typ en vecka efter sånt men det hade vi ju inte igår och det var ju bara en vecka och en dag efteråt…

Jag har funderat så himla mycket idag på hur säkra mina piller är egentligen.. Ska ha mens nu på torsdag eller fredag men har smått ångest över att jag kanske blivit gravid (Jag förväntar mig alltid det värsta)

Jag kan väl vara gravid även om jag får min mens?

I och för sig så nu när jag gick på toa så såg det ut som jag börjar få en blödning redan nu vilket inte allt är normalt!
Om detta är min mens som spökar så har den valt en väldigt dålig timing…

Vad tror ni!? Rynkar på näsan

[Tassy]
0

Jag tror att du oroar dig i onödan Glad klart att du skulle kunna ha extrem otur, men det låter osannolikt ändå.

Hur tätt inpå du tog pillren kräktes du? kroppen är rätt snabb att ta upp pillren ifrån magsäcken. Diaree däremot kan vara lite lurigare, det är lite längre tidsspann där.

Azuume
0

#9 Det kan väl ha gått en 3-4 timmar skulle jag tro, det är säkert bara som jag inbillar mig detta men kan liksom inte låta bli Obestämd

Vad kan det vara som gör att det gör så ont i livmodern då?

[Tassy]
0

3-4 timmar brukar man säga är gränsen vad gäller diarre, jag har för mig att magsäcken tömmer sig på 1-2 timmar, så det kan vara så att du klarade dig. Men ta ett test om ett tag så slipper du oroa dig allt för mycket. Glad

Sophey
0

Jag kan inte helt saga att det inte ar nagonting men jag har samma problem, det visar sig varje manad att det ar for att jag helt enkelt gar och omedvetet oroar mig over det och mensen borjar helt enkelt spoka for att du oroar dig. Flört

Medarbetare på matlust

somjagvillvara
0

Förstår att du är orolig för det är jag med över mig själv. Hade glömt ta ett p-piller, under 2 dagar. Har sex på kvällen, oskyddat… Sen efterråt så kom jag på, fan mina p-piller. Sen 1-2 dagar senare glömde jag ta ett piller (över 24 timmars tills jag tog det) på kvällen så har jag sex.. Lyckat? Nej. Allt detta var också i första veckan på kartan, alltså mer chans för ägglossning. Men men, är man glömsk så är man.

Så på 2 ½ vecka SKA min mens komma. Så jag är också väääldigt orolig… Men men, det stickan visar, det visar den.

MissInAction
0

Till din första fråga då… Glad
Har du nånsin gjort knipövningar? De syftar till att träna upp muskulaturen, de blir starkare.. dels så att man kan kännas tightare men man lär sig samtidigt att slappna av och "styra" de nedre regionerna så att säga.. mycket finns det där inne! Det kan vara en grej att göra, även om du går till UM och skyndar långsamt, som de andra redan har sagt Glad Det är verkligen att rekommendera, för med starkare muskler så blir det också ännu skönare för er båda! Hihi..

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland