Hugger i äggstocken?
Varenda gång jag har ägglossning får jag sån hemsk värk, nästan lika ont som under mensen (då jag lider av enorma smärtor, spyr osv),jag misstänker att värken kommer från äggstockarna?
Hursom, det senaste året har värken varit väldigt lokal, endast på höger sida, antar att det är höger äggstock. Alldeles nyss, när jag hostade till lite, så högg det verkligen till i äggstocken, det svartnade nästan för ögonen!
Har tidigare känt en lindrigare form av dessa hugg, antingen när jag "dragit in magen" eller bara sträckt på mig. Alltid på höger sida.
Någon som har varit med om något liknande?

Jag tycker du ska gå till gynekologen och kolla upp det, man ska inte behöva ha så ont!
Qui dormit, non peccat
Det kan hugga till i nedre delen av magen om man sträcker en muskel. Men jag tycker som #1 att du borde kolla upp detta hos en barnmorska eller gynekolog. Om man har cystor kan dessa göra ont. Jag har själv har/haft s.k. vattencystor - helt ofarligt, men de kan skapa smärta.
kan vara cystor absolut vet själv att jag har haft ont i ljumsken dock och jag fick reda på att det var en sköldkörtel det kan inte vara så att du har en kronisk inflamation eftersom det alltid är på ena sidan tycker åxå att du ska kolla upp detta så det inte är något brock i sköld körtlen som kanske visar sig just under mensen då området kan svullna upp å trycka på.
mvh ell