Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 5127 ggr
takecare
0

Utebliven Mens

Har haft regelbunden mens i af 25 år

Men den här gången har inte min mens kommit igång, mer än små blödningar bara blir knappt något på bindan

Skulle haft min mens för 9 dagar sen och i vanliga fall har jag ganska rikliga blödningar 2:a o 3:e dagen mensen brukar vara 5 dagar

Fick en liten blödning ca 1½ vecka innan mensen skulle börja som bara varade 1 dag

Graviditet e uteslutet iom jag inte haft sex på länge med någon

Funderar på om det har något med att jag börjat äta enligt LCHF för knappt 2 månader sen efter ett sommar uppehåll. Men o andra sidan hade jag inga problem med mensen i våras när jag åt LCHF kost

hus-musen
0

LCHF kan ge knepig mens när man börjar med det, men i längden brukar den bli mer regelbunden. Det har med att kroppen ställer om sig till normal att göra. 
Och är du säker på att du inte är gravid så är det ju lätt att utesluta. Du är inte stressad eller orolig?

Annars hur gammal är du? om man ska vara en dysterpotta så kanske klimakteriet?

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

Undrar också hur gammal du är?
Klimakteriet brukar ju visa sig på det viset.

takecare
0

Är 40 år så lite tidigt för klimatekriet dessutom har jag inga andra symptom på det vad jag vet så har ingen i släkten kommit in i klimakteriet vid denna åldern

Är inte stressad lr så heller, mer än att man tänker mer än vanligt nu när jag inte fått mensen

Men får se på det om den kommer igång igen annars får jag gå till gyn o kolla

hus-musen
0

#3 Finns de som börjar gå in i klimakteriet vid 35 så omöjligt är det ju inte. Just därför undrade jag Glad

Det kan som sagt vara LCHF-dieten, någon åt lite mer kolisar och då funkade det för dem.

Qui dormit, non peccat

takecare
0

Ja, ifs tanken har väl slagit mig med men inte velat tänka så mycket på den iom jag inte har några andra symptom ännu iaf på att det skulle vara klimakteriet

Men men, får avvakta ett tag o se vad som händer o om inget händer får jag väl beställa tid hos gyn