Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 15331 ggr
[halli]
3

Vit vätska frn brösten?!

Igår när jag klämde lite på mina bröst så kom det någon liten droppe av vit vätska från bröstvårtan, vad kan det bero på? Jag har varit med om detta innan men har aldrig oroat mig eller tagit det på allvar, men det börjar kännas lite konstigt nu när det är återkommande.

Jag är INTE gravid, det vet jag, jag hade nyligen mens, fast det var extremt lite som bara varade över dagen. Jag har heller inga symtom på bröstcancer eller cystor för jag har inga knölar eller liknande på brösten. Allt verkar liksom helt normalt, förutom denna vitgrumliga vätskan som kommer fram när man klämmer.

Jag använder även en p-stav, har haft den i lite över 2 månader nu och den sitter perfekt och jag trivs jättebra med den, har lite rubbade menstruationer, men inget som påverkar mig negativt. Men som sagt är jag lite orolig och osäker på vad detta kan bero på..

Mitralis
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har det blivit så här efter du skaffade p-staven, eller var det så här innan också? Om det är efter så kan det ju vara hormonerna i staven som spökar Obestämd

"Vätska ut brösten
Det händer att det kommer mjölkliknande vätska ur bröstvårtan. Det kan ibland bero på att det bildas för mycket av ett hormon som påverkar produktionen av bröstmjölk. Någon enstaka gång betyder det att man måste undersökas och få medicin. Om det kommer vätska ur brösten ska man fråga sin ungdomsmottagning eller vårdcentral om man behöver bli undersökt."

http://www.umo.se/Kroppen/Tjejers-brost/

[halli]
1

Nej jag hade det innan jag satte in staven också, men då använde jag mig av p-piller, Cerazette..

MimmieM
0

Låter som hormoner som spökar :)

Carpe Diem

[Tassy]
0

Jo, jag har samma sak och det beror med största sannolikhet på ditt preventivmedel. Är det någon kroppslig rubbning (i hypofysen) så får man andra besvär också. Glad

[halli]
0

Tack för svar! Då slipper jag vara orolig i alla fall Glad