Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettkillsnack
Läst 6886 ggr
Cazzos
0

Han säger att han älskar mig

Jag träffade en kille på ett ungdomscommunity i tisdags.

Eller… han addade mig lite random. Vi chattade och han sa att han ville snacka med någon på tfn för att ingen annan ville det.

Han ville prata om hans kompis som tog självmord för några veckor sen. Jag tyckte synd om honom och han är lika gammal som mig så jag tänkte att det inte är någon fara..

Vi pratade. Ganska länge faktiskt. Vi pratade ganska många gånger, alltså, jag ringde honom flera gånger under dagen, för att jag känner mig trygg när jag hör hans röst.

Senare på kvällen så sover han hos sin kompis, jag och han pratade fortfarande i telefon och han säger att han gillar mig, jättemycket. Tillslut så frågar han om jag vill bli ihop, jag sa inte ja eller nej, jag ville lära känna honom mer först, även fast jag typ kände likadant för honom.

Sen igår (onsdag) efter så skriver han i sin logg på ungdomscommunityt att han älskar en tjej vid namn Emma.. Så fort jag läste det så brast jag ut i gråt och tänkte att han är en stor lögnare..

Jag skickade ett sms till honom, ett långt sms. Jag skrev att jag var så himla upprörd och sårad, och att jag inte fattar att han kunde ljuga för mig efter allt han hade sagt till mig i telefon.

Typ direkt efter jag skickade smset så skriver han på MSN att han inte fattar vad jag menar.. Jag förklarade allt för honom och det visade sig att "Emma" är hans ex. Och att han är kompis med henne.

Asså usch. Jag skäms så himla mycket. Jag har sagt förlåt till honom många gånger nu, och han sa, den tredje dagen vi känt varandra, att han älskar mig.

Att han skulle kunna dö för mig. Jag är så himla förvirrad. Kan det verkligen gå så snabbt?

[silkesnosen]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

…Jag vet inte hur gamla ni är…men han verkar oerhört instabil…vandra försiktigt…det här verkar  vara en traumatiaserad ung man, som knappt  vet var han har sig själv…akta så att du inte bara blir en axel….att gråta mot…

hus-musen
0

Ja alltså, jag hade nog dragit öronen åt mig. Han skriver att han älskar sitt ex?? Och sen förnekar det.. Hmm näe de känns mer som att han vill trösta sig med dig.

Att han säger att han älskar dig och att han skulle dö för dig är inte normalt och inte riktigt hälsosamt. Låter som en överdramatiskt 14-15 åring som inte vet hur han ska hantera sina känslor. Tro mig, jag hade sj en vän som var exakt så i den åldern. Tog iaf 5 år för honom att mogna.

Var vän med honom, men bind dig inte vid honom ännu är mitt tips. Oavsett hur trevlig telefonröst han har, så lär känna honom bättre irl innan du gör några val. Risken finns att du kommer att bli väldigt sårad annars.

Qui dormit, non peccat

Mitralis
0

Du har redan fått bra tips och jag håller med i det dom skriver.
Ta det oerhört lugnt för det här går extremt fort. Nästan lite läskigt faktiskt.

Vill även tillägga att när jag träffade en kille som var lite liknande den här så berättade jag hanns fullständiga namn för en kompis och sa att om jag blir hittad i tre svarta sopsäckar i skogen så är det den här killen ni ska leta efter.
Om dom säger att dom är beredd att dö för en efter tre dagar så är dom säkert beredd att döda en efter en vecka.

Onödigt att säga kanske, men jag är inte tillsammans med denne kille.

Miowi
0

Nu känner jag honom inte, men var själv med om en kille i min skola som la till mig på facebook lite random och började skriva. Han har något socialt problem men han började genast skriva om hur han hatar livet, att han gillar mig osv osv. Slutade inte när jag bad om det, både snällt och lite mer agressivt när jag tappade tålamodet.

När folk säger något sådant tidigt blir jag lätt orolig, mitt ex gjorde det och då svävade jag på moln. Lika fort som jag blev lycklig lika fort gick mitt hjärta i tusen bitar när jag fick veta att jag antagligen inte var den enda som fått höra det från honom. Men om du gillar honom, vänta och se. Om han gillar dig kommer han förstå att alla inte är lika snabab som honom att uttrycka sina känslor.

pyromanen
0

Om man säger man älskar någon man allrig träffat i verkligheten och bara pratat med på telefon några dagar…. då är det projicering, inte kärlek.

Cindy
0

Man kan bli småförälskad i någon man inte träffat, om man pratats vid ett tag och lärt känna varandra någolunda. Men nej, man kan inte älska någon man inte träffat. Man kan tro sig göra det, men eftersom känslan är baserad på ett inte fullständigt intryck så är det mer en förhoppning än äkta känsla. Det finns en möjlighet till att denna kille sagt som han gjort, och det är att han är manipulativ och säger vad han tror att du vill höra, av vilken anledning kan man bara gissa. Äkta kärlek växer fram över tid, och det är en vacker och alldeles underbar resa som man inte ska missunna sig själv!

Vänliga hälsningar
Cindy

Cazzos
0

Jag kan själv inte säga att jag älskar honom, men jag har på sätt och vis blivit kär i honom för hans personlighet, och för hans utseende.

Men nu efter att allt det här har hänt så har han inte snackat med mig.. jag tänker ignorera honom så länge som möjligt och se om han gör något åt saken. Om han säger att han älskar mig så känner jag mig absolut inte övertygad.

Jag har varit deprimerad ända sen vi slutade prata, och det var i onsdags på eftermiddagen, han slutade att chatta med mig utan att ens säga att han typ skulle göra nåt så att han kommer att vara inaktiv ett tag?

Sen dess så har vi inte pratat med varandra.

När vi diskuterade det här efter att jag gråtit i flera timmar under onsdagsnatten, så sa jag till honom att han ska torka tårarna och att han klarar sig utan mig för att han ändå säger att han älskar sitt ex, då sa han att han inte klarar sig utan mig.

Men jo, det gör han visst. Obestämd

Om han fortfarande inte säger ett ord till mig på flera veckor, då tänker jag glömma honom och fortsätta som om jag aldrig träffat honom..

Men han är fortfarande det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på innan jag somnar. Jag är typ deprimerad när jag inte pratar med honom..

[silkesnosen]
0

Du, det låter även som att du e på ett instabilt ställe just nu..jag förstår att du känner saknad…ofta gör man ju upp drömmar och förväntningar på ngn även om man inte har träffats. Deprimerad är ngt annat och om du känner dig så trasig, så kan det vara dags att söka  hjälp…och jag skulle tro att han definitivt behöver det.

Alla vill ha kärlek och de flesta söker ju mannen eller kvinnan i sitt liv, men det är viktigt att hitta sin egen balans…det gör också att ett eventuellt förhållande har bättre chanser att fungera. Ta en time-out och skriv och fundera och gör en själv-inventering…vad behöver DU för att må bra….och tänk längre än just nu!

Maria
0

#8 Time-out är väl ändå att ta i när man "träffades" i tisdags.Flört

Detta handlar inte om kärlek alls tycker jag.

Håller med om att vara ledsen och deprimerad är vitt skilda saker.

#0 Gå varligt fram och försök att ta det hela med en nypa salt. Ni känner ju inte varandra ännu.

/Maria

[silkesnosen]
0

#9…visst kan det tyckas vara att ta i..men med tanke på hur hon skriver om det…så behöver hon undvika kontakt..för det här e som att sätta vagnen före hästen.

Det verkar på många sätt väldigt obalanserat o mina varningslampor…"flashar".

Maria
0

#10 Jo, där håller jag med digFlört

/Maria

Cazzos
0

Om han vill att vi ska ha en bra relation med varandra (och då menar jag inte flickvän/pojkvän, utan bara vänner) så får han ta och engagera sig.

Jag är aldrig deprimerad annars, så nej min depression har inget annat med att göra att jag inte pratar med honom.

Inaarah
0

Har läst igenom tråden - och undrar bara hur det har gått sedan? Var ju ungefär två månader sedan du skrev sist. Hoppas däremot att allt löste sig utan problem! :)

MajaL
0

Hade du varit jag så hade jag känt att han älskar min stabilitet eller kärleken, men inte mig. Vid första anblicken av tråden tänker jag så.

Jag liksom #13 undrar hur det gått. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Cazzos
0

Vi har slutat prata helt.

Jag kan kopiera texten från våran konversation på msn, så förstår ni bättre Tungan ute

Jag: Du är falsk. Dina ord är falska, allt du sagt till mig är bara en ren lögn. Jag har ändå aldrig trott på dig. Allt som jag sagt till dig kan du glömma, det betyder ingenting längre. Jag har aldrig haft någon betydelse i ditt liv, det var bara ett rollspel.
Jag blev kär helt i onödan.

Han: skit i det då (han har svarat så en gång förut när jag "skällde" ut honom, vilket jag antar som är att han inte bryr sig)

Jag: Vad ska jag skita i? Du har aldrig brytt dig så varför ska du skriva som om det är något meningsfullt?

Han: för ni risplockare är bänga ;s

Jag: Det är inte jag som riskerar mitt liv när jag röker, dricker och springer runt som en hund ute på gatorna tillsammans med resten av samhället och förstör.
Kom med något bättre än att vara rasistisk och säga sånt som inte ens har någon poäng.
Du är patetisk och oförskämd, du är så förvirrad så du kan inte ens säga något vettigt till mig efter att du svikit mig och slösat på min tid.

Han: man lever bara en gång?

Jag: Vad har det med saken att göra?

..Sen skrev han inget mer, och jag blockade honom. Jag kan inte ta bort honom permanent ännu, från msn, facebook eller radera hans nummer.

Han kallar "oss"/mig risplockare för att jag är thailändare, jag förstår inte hur han orkar leva med sig själv när han är så otrevlig.

Inaarah
0

#15: Vad lågt av honom! Tyckte definitivt att du gjorde helt rätt - och dessutom skötta du det riktigt snyggt! Glad

MajaL
0

#15 Bra, alldeles rätt utfört! Det lät som en ganska instabil typ. Eller så lekte han bara med dig. Hur som helst så gjorde du alldeles rätt enligt mig! :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Cazzos
0

#16 Tack Glad Jo, han betedde sig riktigt dumt. Han kunde åtminstonde engagerat sig och prata med mig och inte hålla på och skriva massa dumheter.

#17 Han är en osäker pojke, han är vilse i denna djungel som kallas livet. Tack till dig också.

Han har sjunkit till botten och han kommer aldrig att komma upp igen. Jag var den som han kunde prata med, jag förstod honom, vilket jag vet att ingen av hans andra kompisar gör.

Förr eller senare så kommer han att söka upp mig igen och be om förlåtelse. Då tänker jag säga nej.

Swars
0

#15 Vilken jubelidiot! Bra att du tog rätt beslut och att du insåg att han bara var en lurendrejare :)

Cazzos
0

Nu har det ju gått ett tag.

Tyvärr så sa jag inte nej efter att han tog kontakt med mig igen på msn.

Vi har pratat i telefon några gånger. Men jag tänker inte vara mer än en kompis till honom, även fast han sa till mig häromdan på ett liknande ungdomscommunity (kopia), jag blev helt chockad först för att jag inte kände användaren men sen så sa han vem det var och jag andades ut och tänkte inte mer på att han sagt att han älskar mig. (Ja, han sa det igen Skrikandes)

Jag sa åt honom att inte älska mig, att han inte ska eller får.

Han frågade varför, då sa jag att det bara är så..

Jag tänker iallafall inte på honom sådär hysteriskt mycket som jag gjorde förut. Det är ett tecken på att jag inte är kär i honom. Glad

Cazzos
0

#20 "Kär"..

hus-musen
0

Näe du gör helt rätt, ignorera honom för han älskar inte dig på riktigt, det är bara tomma ord han använder för att få bekräftelse av sig själv. Du bekräftade honom en gång så i hans egocentriska värld så kan du bekräfta honom igen.

Hade jag varit du så hade jag skrivit tillbaka och sagt att du jag har inga känslor för dig, jag gillar inte ditt sätt och hur du uppför dig. Vi kan möjligtvis vara vänner men lägg av med skitsnacket annars kan du dra.

Qui dormit, non peccat

Cazzos
0

#22 Haha jo det ska jag absolut säga till honom..