Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: skönhet-och-mode
Läst 8268 ggr
Sophey
0

BH sexigt men inte bikini?

Jag forstar inte hur en BH kan vara sexladdad men inte en bikini overdel.
Jag har sett folk som reagerat over att folks bhar ar mycket synliga och det ar sa otroligt otrevligt men sen far de reda pa att det var en bikini overdel och helt plotsligt ar det inte opassande langre. Obestämd

Hur kommer dig sig?

Medarbetare på matlust

Elshira
0

Det funderar jatg också på… Jag menar, att gå in på ICA en varm sommardag i kortkort och bikiniöverdel är OK, men att gå in med kortkort och BH… Då hade man väll nästan blivit utslängd…?

Vet när det har varit fest här hos mig och folk har sovit över så är det fy skam att tjejerna visar sig i underkläderna för andra killar (måste ha kläder på sig när de sover), men att gå på stranden med bikini som definitivt "avslöjar" mera är helt OK…

Hakuna matata!

Sophey
0

Precis.
Jo du hade blivit utslangd fran ICA om du gatt in med underklader (alltsa du forstar inte att man inte for ha underklader alls ;o) haha)

Det ar otroligt konstigt.

Medarbetare på matlust

hus-musen
0

Ja inte vet jag,men mina bh ser inte ut som mina bikinisar alls faktiskt. 
Kanske är så att en bikini är en "utomhusklädsel" medans bh är en "inomhusklädsel".

Personligen bryr jag mig inte direkt, så länge bikinin/bh är snygg! Ska man visa upp den så behöver den inte se gammal, sliten och urtvättad ut.

Qui dormit, non peccat

LitenPyssling
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här hemma kvittar det om det är BH eller bikini, men håller med om att det är sällan man ser kvinnor ta av sig linnet (eller vad de nu har) och de har en BH under. Jag har bara sett att de haft bikini på sig då.

Men jag har tänkt på en annan sak, jag kan inte gå med BH och trosa då det känns som om jag visar så mycket. Men bikini, då känns det helt ok? Jätte konstigt tycker jag!

Nu sitter jag i bikini överdel och kortkort skorts (jag har normalt aldrig kortkort), för någon dag sedan satt jag i BH istället för bikini och det kändes så fel på något sätt.

Jag tycker som sagt att det är jäte konstigt hur man kan känna så annorlunda när det egentligen är samma sak!?

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Haztparken
0

Jag förstår heller inte varför det är så :S

Här hemma struttar jag omkring typ alltid i bh och trosor och när jag var på stranden så hade jag shorts å bh (ingen bikini för hade mens) å det kändes lite konstigt först men ja bara tänkte, varför det? :P

Men det är väl att man är uppväxt med att ingen går runt med bh bara sådär utan isåfall bikini :P

StickyKitten
0

Det handlar ju om sociala regler och vad vi lär oss från barnsben.

Jag läste nyligen en om blygsel, och där beskrev man hur det fungerade i nån primitiv stam någonstans (sådana går ju typ runt nakna ibland).

I alla fall, där gick kvinnorna runt med bara ett snöre kring midjan och inget mer. Om de tappade snöret så blev de blyga och skämdes - fast att de i våra mått mätta redan gick runt typ nakna. Så det sitter verkligen i huvudet detdär Glad

Karmatarerskanise
0

Handlar ju om att det ena visar vi oss nästan aldrig i, och det andra visar vi oss i.  Det ena blir "tabu" medans det andra är "vanligt.

Så är det med allt. Det man inte får se blir mer laddat.

Aviendha
0

Egentligen så visas lika mycket/litet med båda plaggen och borde därför ses lika. Men så associerar iaf jag bhn till något mer intimt än bikinin. Bhn syns när man klär av sig, och det gör man ju inte hur som helst utan oftast inför någon man har någon typ av närmre relation till (omklädningsrum undantagna :P). Bikinin däremot är mer neutral eftersom det är klädkoden på stranden. Så jag tror skillnaden ligger i vad vi gör det till helt enkelt.

[swiss]
0

Det har jag också tänkt på lite, håller med #8. Men min kille verkar ens inte tycka att bhar är speciellt sexiga eller också har jag haft fel bhar ;)

Buffaomini
0

konstigt, speciellt då många bikinis överdelar visar mer än en bh (ok, beror lite på vem som har den också, men ändå..)
ex. tre kantsbehå som bara täcker bröstvårtan

Exxozzie
0

Jag har frågat min sambo, han svarade så här:

"Det är mer intimt."

Jag: "Hur då?"

Han: "Det är närmare sex"

[Noriisen]
0

har oxå funderat på detObestämd

Mimmi89
0

Bh o bikini kan ju vara samma modell men olika tyg… jag brukar gå runt i Bh då jag är varm har aldrig blivigt utslängd men shockade blickar helt klart. Das att folk vänjer sig bara är man varm så är man ;P

Karmatarerskanise
0

#13 Gå runt var?

Mimmi89
0

#14 ute, överallt. ica eller netto har säkert hänt. pizzeria nåon gång tror också. är man ute o kokar så va fan min man kan ta av sig tröjan då han är varm men inte jag, för att jag har "fel tyg" på min bh ärs va fan!

brösten är naturliga och ja flashar dom ju inte, ja är bara varm.

Karmatarerskanise
0

Jag hade inte uppskattat om någon kommer in utan tröja i affären eller på pizzerian. Varken kvinna eller man. Bh eller bikini spelar inte heller någon roll. Man får ju respektera andra människor. Inte alla som vill se så mycket hud en varm dag.

Är man så varm kan man ju ligga på stranden eller hemma i trädgården.

Mimmi89
0

Jag: vad är det för skillnad på bikini o BH?

Min man: det är inte bygel på bikini

jag: det kan det vara

Min man: ehhh…. bikini har man då man badar…? :)

OCh nu frågar han mig "vad är skillnaden då?" jag svarar inte utan skriver.. "vad är skillnaden då? vad är skillnaden då? vad är…." haha :P

Mimmi89
0

#16 jag håller inte med, vi gick in snabbt beställde och sedan gick vi iväg med pizzorna (en liten pizzeria mitt på landet liksom). men om jag vänder på det hela för att jävlas lite nu då, om jag täcker armar, mage ben hals mm men visar brösten. mindre hud men brösten är sexladdade… hud som hud egentligen…

Jag förstår hur du tänker och det är hyfs och respekt du pratar om samt något vi lärt oss sedan vi var små men vad är EGENTLIGEN skillnaden? som stickykitten #6 skrev ang det hela tycker det var ett bra exempel. :)

Karmatarerskanise
0

Skillnaden på vad? På att gå med tröjja och utan?
Skillnaden är att jag utan tröja ser mer än jag vill på en annan människa. Och jag vill själv välja när jag ska se det. Inte plötsligt se det i affären eller i pizzerian :)

Går man till stranden elelr badhuset så vet man ju att man kommer se mer.

Skillnaden mellan BH och Bikini är ju den att BH använder vi under kläder, bikini utan. Därför blir BH mer laddad. Men som sagt, mig spelar de ingen roll, för i affären är det kläder som gäller för min del, och som tur är respekterar de flesta det ;)

Mimmi89
0

#19 om är det endst vissa delar du då inte vill se? om jag slänger på mig jeans och polotröja men klipper sönder den och flashar brösten… lite hud men sexrelaterad hud.

Du är ändå den första som sagt något. Jag hade önskar att jag slapp se mkt men man gör det ändå.

Hoppas det inte blir otrevlig stämmning mellan oss nu, diskutioner kan vara kul och intressant men man ska inte bli oense bara för att man tycker olika, hoppas även du tycker så! :)

[swiss]
0

Jag tycker ändå att man ska ha ett tunt linne eller en t-shirt eller liknande på sig om man ska handla, både när det gäller killar och tjejer.

Karmatarerskanise
0

#20 Vad menar du? "Jag hade önskar att jag slapp se mkt men man gör det ändå." Visar du saker som du inte vill se av andra?

Hade du klippt sönder din tröja och flashat brösten hade jag personligen kastat ut dig från affären elelr pizzerian :) VArför skulle man göra så haha :)

JA, det är vissa delar jag inte vill se. Bröst och könsorgan och för mycket naket runt detta. På allmänna platser då bortsett från stranden.

Det finns en tid och plats för allt.