Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 6842 ggr
Mimmi89
0

mensvärk efter ÄL o före mensen...

Har gått på prevntivmedel under största delen av mitt kvinnliga liv men nu va det länge sedan och jag börjar lära känna min kropp, jag känner då jag har ÄL och tror det är ca 28 dagar jag har.

hade ÄL ca 30 juli (helgen där), sedan minns jag inte exakt men jag hade mensvärk i flera dagar (i veckan efter) och sedan försvann värken, och nu i dagarna ska jag få mens den har innan vart lite trög på att starta och lika dant nu tydligen, igår trodde jag den startade men fick bara en minimal blödning och den har inte satt iång nu heller.

Så vad var det för mensvärk jag hade? det var ju helt klart för tidigt för mensen men det kändes verkligen som mensvärk :/

hus-musen
0

Jag känner av ägglossningen (har alltid gjort) och det känns lite som mensvärk. Var inte din mens normal efteråt eller?

Qui dormit, non peccat

Mimmi89
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 alltså ja kände ÄL och dagar efter fick jag mensvärks känslor i några dagar, och det var inte ÄL eftersom jag redan haft och känt den. jag hade mensvärk mellan äl o mensen… väntar fortfarande på mensen men den är seg på att starta.. (igår fick ja en miniiii blödning ca 2timmar kanske och nu inget så den är segstartad). fattar bara inte "mensvärken" jag hade (förra veckan)

hus-musen
0

Kan ju vara sen ägglossning eller liknande, min Äl känns som mensvärk iaf.

Har du kollat så du inte är gravid? Då kan mensen knasa.

Qui dormit, non peccat

Mimmi89
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hade redan haft ÄL

Mimmi89
0

Alltså ja kände min ÄL på helgen så det kan de inte vart.

Mimmi89
0

Alltså ja kände min ÄL på helgen så det kan de inte vart.