Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 3223 ggr
restal
0

mens hjälp!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jo det är så att jag fick min första mens i år i Juni .. och detta är tredje gången jag har haft de.. det börjar denna gången den 31 juli och jag hade riklig mens tills den 5 Augusti.. men nu de senaste 2 dagarna har jag inte haft på natten men så kommer det på kvällarna lite istället.. asså inte jättemörkt blod utan nästan genomskinligt ljusrött.. är det normalt ?
och jag har oregelbunden mens ja !

och jag är jätterädd för läkare.. så snälla säg inget om de..

[CinderRainfall]
0

Det är nog ingen fara. Jag har haft uppehåll i mensen i nästan ett år och varit jätteorolig, varit hos läkare och så. Men nu har den kommit tillbaka i gen :P

restal
0

så det är inget farligt då ? för det är inte alls jättemkt .. utan känns mest som flytningar.. men kan det inte vara imed att jag hade så mkt mens att det är lite kvar än .. som kommer ut med flytningarna?

[CinderRainfall]
0

I början brukar det vara lite konstigt och oregelbundet tror jag, iallafall vad jag har hört. Jag tror nog inte att det är någon fara.

restal
0

tack , jag blev lite lungnare nu ! Cool

restal
0

kan det även vara för att jag inte sover tillräckligt ? för jag är liksom uppe till 4 varje natt och vaknar olika tider hela tiden varje dag ?

[CinderRainfall]
0

Hur många timmar sover du? För jag tror inte tiderna har någon betydelse, bara hur mycket man sover.

restal
0

7 timmar någon dag , 4 timmar ngn , 10 timmar ngn .. och sen kanske 5 timmar en annan dag.. det har varit så under min senaste mens nu .. att man har varit med kompisar.. suttit uppe länge.. vakna tidigt .. man ska iväg .. osv..

[CinderRainfall]
0

Du får kolla upp på intenet för jag vet faktiskt inte :/ Men det kan säkert ha med för lite sömn att göra.

restal
0

GLÖMDE SÄGA: att jag har varit undernärd innan .. och jag är i stadiet 'smal' just nu ! :o

hus-musen
0

Om du precis fått din första mens så är det inget konstigt att den är oregelbunden och att du blöder olika mycket. Man kan även få mellanblödningar vilket är helt ofarligt. Även när man fått regelbunden mens så blöder man olika mycket varje gång och man kan få mellanblödningar. Min mens var inte riktigt regelbunden förrän efter 1 år ungefär.

Sömnen har inget med mensen att göra, däremot kan du uppleva att du är extra trött under mensen. Så säger kroppen sov så sov! Undervikt kan ställa till det dock, precis som övervikt. Nu vet jag inte hur smal eller vad du menar med undernärd är, är man undernärd bör man åka raka vägen in till sjukhuset.

Qui dormit, non peccat