Diverse glidmedel....?
Jag har väll inte varit i särskillt stort behov av glidmedel men de gångerna det behövs vill man ju ha ett bra… vilket jag inte lyckats hitta ännu…
Jag har iofs bara provat två
Men för att slippa kasta fler hundralappar i sjön tänkte jag fråga här!^^
Har använt ett vattenbaserat glidmedel med smak (de som har typ persika, jordgubb och melon) som man brukar hitta lite varstans. Och den ger skönt glid och fungerar bra till masage osv, men den blir så fruktansvärt kletig och kladdig efteråt! xD Tom dagan efter o.O
Så jag gick in på "lustgården" i Uppsala, stod länge och valde och köpte denna med silikon som varmt rekomenderades av kassörskan då den skulle vara väldigt dryg och bra för kroppen då den är neutral(?). Kassörskan sade "inte mer än två droppar, annars får ni jaga varandra!" men man får ju nästan ta lika mycket med det som med annat, och då ska detta ju ändå vara drygt vad jag förstått. 200 kr för en pytteflaska dessutom. Och det kändes torrt i.af! Inte ens pohjvännen ville att jag häll på med honom med det…
Så ja, då är det ju bara oljebaserat kvar som inte är testat… Vilket märke tycker ni man ska ha av det?
Eller tycker ni silikon/vattenbaserade är bättre, bara det att jag lyckats fått "fel märke"…?
Jag vill ha något som inte förvsinner helt på en gång, men lite påfyllning (som jag natar vattenbaserat behöver) är väll ok. Bara det inte blir strävt och kletigt som med det jag provat xD
Kom med förslag, reflektioner, idéer, erfarenheter… och allat annat ni har att bjuda på! ^^
Hakuna matata!
Det behöver dock inte kunna täta gummistövlar efter som vi föredrar att bada nakna
(Eller ja, vi använder inte kondom)
Hakuna matata!

de där med doft brukar kladda mer än glida, jag lyckas alltid bli illamående av doften oxå eftersom den typ aldrig försvinner!
vattenbaserade försvinner snabbt, men med fördelen att de inte löser upp silikon.
silikonbaserade tycker jag är bäst, har du provat pjur? annars så har eros women rätt poppis =)
Hihi runkolja kanske?
Qui dormit, non peccat
#2 Jag har provat pjur och det var den som kändes snustorr
Känns som att silikonet lägger sig utanpå men man är lika torr i.af xD
Hakuna matata!
Jag använder Apotekets "ACO vårdande glidmedel intim" som är både vatten- och silikonbaserad, och dessutom har mjölksyra som stödjer pH-balansen.
Den är lagom glidig utan att vara kladdig som vattenbaserade eller halkig som silikonbaserade brukar vara. Känns väldigt mycket som min egen lubrikation, och inget efterkladd dagen efter.
Värt ett försök, med andra ord!
Vänliga hälsningar
Cindy
Jag kör också med nåt ifrån ACO, liten vit cylinderflaska med rosa kork. Mycket dryg!
#7 Precis den ja 
#8 Härmis! 
Kan tillägga att detta glidmedel är ett av få som min karl inte gnäller på att han tycker att det känns för… glidmedeligt? Om ni förstår vad jag menar.
Vänliga hälsningar
Cindy

Hmm den ska införskaffas! hur luktar den? plastigt?
Qui dormit, non peccat
Den lukar ingenting särskilt tycker jag. Många andra luktar gammal plastburk?
#9 Eller tvärtom
nej jag tror det var du som tispade om denna för hundra år sedan då jag drar mig till minnes.
#10 Jag tycker inte att den luktar ett smack. Ska vara oparfymerad dessutom.
Vänliga hälsningar
Cindy

#12 #11 Då litar jag på er! Det finns ju dem som luktar plast, sånna vill jag inte ha! :)
Qui dormit, non peccat
#13 Kom ihåg nu att jag t.o.m. använt det som läppcerat vid några tillfällen när jag haft nare men varit för lat för att gå ur sängen när jag lagt mig. 
Vänliga hälsningar
Cindy

#14 haha jag köper! funkar den inte som glidmedel så har jag ett nytt cerat iaf
Qui dormit, non peccat
*Funderar på om jag ska skriva till ACO och kräva provision* 
Vänliga hälsningar
Cindy
Redo för oralsex på direkten! 
Haha ni är för roliga <3
Hakuna matata!
HAHAHAH 

#17 japp den bara halkar in… eller nått
lite barnförbjudet kanske haha 
Qui dormit, non peccat
Aco "läppglans" - obs, åldersgräns 15 år!
Hakuna matata!

hahaha vilken schysst reklam! den vill jag se på tv ;)
Qui dormit, non peccat
Aco "läpp"-glans! 
Vänliga hälsningar
Cindy

Vi använder Kick Natural Glide, 100ml/59kr apoteket. Funkar fint för oss i alla fall 
BM rekommenderade Klick med silikon till mig efter förlossningen, men jag tycker inte att jag behöver nåt så har inte provat. Men den ska tydligen vara bra =P
fick du tag på nåt bra glidmedel? jag letar också efter ett bra glid men de kostar lite så vill inte chansa. hitta den här, men vilken ska jag välja?
ACO Intim, som är vatten och silikonbasserar är klockren för mig i.af! Och den gör precis det den ska utan att torka och utan att klibba och smakar inte konstigt eller någe sådant? Bäst i test enligt mig! :D
Hakuna matata!