Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 3651 ggr
Anonym
0

Utesluten mens

min mens ar valdigt ojamn normalt och den ar typ en/tva veckor forsenad jamfort med forra manaden men forrforra manaden fick jag den inte alls.

Jag ater Cerazette och i borjan av juni fick jag inte tid forst mina ppiller tog slut sa jag och min sambo hade inte samlag under den tiden och sedan vantade vi i 3 veckor efter att jag borjade ata dom igen och nu nar jag flog till holland och legat sjuk i en vecka har jag fortfarane inte fatt min mens men jag har fatt lite ovanligt mycket gaser (som kan bero pa att jag ar sjuk och annorlunda mat)

Jag har inga andra symtom an utesluten mens, bor jag vara orolig?

Anonym
0

Jag skriver som anonym da det ar lite pinsamt for mig men manga av er forstar nog vem jag ar anda Skäms

chade
0

cerazette gör oftast så att man inte får mens, då det inte är sockerpiller på dom kartorna :)
Men den kan även bli lite oregelbunden på grund av det, alltså att det inte är sockerpiller..

Jag äter dom nu, och i början fick jag mens efter två månader, sen varje månad i ungefär 3 månader, och sen försvann den.. och så var det ett tag.

Det tar ju ungefär ett halvår innan kroppen riktigt vant sig vid pillrena :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Sophey
0

Jag har atit dom i lite over ett ar nu och kroppen har fortfarande inte vant sig. Pillrerna tog slut i slutet av Maj och jag hade inte tid att ga pa deras drop in tid som ar typ kl 11 sa jag bokade en tid och fick en tid i Juni sa jag fick ga utan piller ett par veckor, jag fick mens och jag hade inte sex under den tiden.

Jag vantade i drygt 3 veckor med sex efter att jag borjade ta pillrerna igen, och min barnmorska (eller vad jag ska kalla henne) sa att jag kan borja ta dom igen direkt alltsa inte pa mensens forsta dag.

Jag fick min mens i slutet av Juni dock utan blod sa jag ar inte 100% men alla andra symtomer och som det vart under arets gang sa fick jag mens helt enkelt och nu tror jag att jag har agglossning sa det gar nog bra! Glad Jag har ju inte heller nagra andra symptomer pa gravididet forutom utesluten mens.

Medarbetare på matlust