Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettkillsnack
Läst 6710 ggr
[postmortum91]
0

Sexlust

Hej, tänkte fråga hur det är med er sexlust, såg att de fanns en liknande tråd men min handlar inte riktigt om det.

När jag förlorade oskulden när jag var 14 fram till jag var 17 så var jag jämt väldigt väldigt våt både före och under samlag, jag hade inte långvariga förhållanden, mitt längsta var på 10 månader, men då tog de slut 2 gånger där emellan. när jag var 17 träffade jag min nuvarande pojkvän, och idag oroar jag mig för att jag har snarare svårt för att bli våt och har inte alls samma sexlust längre.

Vi har varit tillsammans i 3 år och vi har sex iallafall varannan dag- varje dag, men detta är allra oftast på hans vilja. Jag ställer upp, jag gillar när vi väl har sex men jag är inte så motiverad och det är svårt för mig att bli våt, han får nästan tvinga sig in ibland.

Detta problem upplevde jag aldrig med mina ex, men vi var aldrig tillsammans länge heller. Med denna killen jag har nu fick jag min allra första orgasm under samlaget. Detta var för kanske 1½ år sedan, sen har jag inte fått orgasm mer under samlag, så sammanlagt har jag fått det en enda gång under mitt liv, och det med han jag är tillsammans med nu.

Hur är det med er sexlust, ni som varit tsm iallafall minst 2 år?
Är det normalt för att varit tsm i tre år eller vad ska jag göra?

[postmortum91]
0

Ingen har svarat, det är ett dåligt tecken …

Karmatarerskanise
0

Det är inte så konstigt om du inte blir våt om du "ställer upp", det är ju inte vidare upphetsande.

Vad som är normalt och inte kan man inte svara på, eftersom det är individuellt. Själv har jag alltid mer lust i början, och mindre efter ett par år.

Ni borde nog utforska dig lite mer, orgasmer borde alla få mer än en gång i livet. Och eftersom du har fått en så borde ni kunna ge dig fler. Så mitt råd är att ni försöker er på det. Då kanske din lust väcks till liv igen.

[postmortum91]
0

Tack för att du svarade, blev lite orolig ett tag att ni tyckte jag var ett freak =P

Jo vi får nog försöka testa på det, tyvärr är jag så bekväm i det hela så jag orkar inte "lägga energi" på det. hahaha låter som världens tråkigaste, men jag får försöka motivera mig och prata med honom om att testa nya grejer etc.

Förra sommaren släppte allt då vi var på semester på västkusten i 3 nätter. Då kom all lust tillbaka som om jag vore nykär, så miljöombyte gör nog mycket också.

Karmatarerskanise
0

Ja, det är lätt att bli för bekväm.
Det gäller att piffa upp det lite då och då.

LitenPyssling
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Känner igen mig, har varit tillsammans med min kille ( som dessutom min första kille) i över 2½år.
Kan dock inte säga att jag hade någon sexlust i början heller för den delen, och ska jag vara ärlig så har jag heller inte haft det sedan jag blev sexuellt ofredad och trakasserad när jag var 13-14år…
Kunde ha det innan dessa händelser men aldrig haft det efter, tänder heller inte på utseenden eller någonting.

Anledningen till att jag blev tillsammans med min nuvarande kille var att han dels har gangster dragen, typiskt ansikte för gangsters osv. Dessutom hade han muskler, han var rakt igenom en ganska typisk gangster - vilket jag gillar starkt!
Men som de flesta utseendemässigt hårda och tuffa killar så döljer sig världens gullebjörn inombords ^^,

Nu har jag dessutom fallit in i någon period (eller vad man ska kalla det) där jag inte ens kan föra in en tampong innan det gör sjuhelsikes ont. Så sex kommer verkligen inte på frågan, vi har inte haft sex på över 4 månader nu men det är helt lugnt för oss båda. Förstående kille!
Liksom dig så ställde jag upp mycket innan jag sa stopp på allvar och berättade läget, mest troligen har jag blivit så känslig där nere just tack vare att jag ställt upp - kroppens sätt att säga nej.
Förstår inte för dig själv, ställ inte upp om du inte är med på noterna själv och är upphetsad till hundra själv!

Är för övrigt i jämn ålder som dig (93:a så skiljer ej så mycket), livet har knappt börjat så förstör inte för dig nu. Ställ inte upp, det är oärligt mot er båda men framförallt mot dig själv.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[postmortum91]
0

#5 tråkigt att höra vad du har varit med om, jag har haft bättre tur och aldrig blivit utnyttjad och trakasserad på det viset. 

När jag ställer upp så mår jag inte direkt dåligt av det, när vi väl har kört igång så är det bra, men jag är inte den som ber om sex precis.
Jag ser det som att jag ger honom någonting fint.

Ett förhållande handlar om respekt och kärlek och mycket mer, men även att kunna ställa upp för varandra. Missförtå mig inte, jag förstår dig att du inte gör detta och jag säger inte att man ska ställa upp för mannens skull. Jag menar bara så länge man själv inte mår fysiskt eller psykiskt dåligt av det så ser jag det inte som fel att ställa upp för sin partner och sålänge men fortfarande går med på det.

LitenPyssling
0

#6 Hoppas du slipper det med! =)

Jag mådde inte heller dåligt av det, men nu i efterhand mår jag otroligt dåligt av det med tanke på vad jag gjort mot mig själv. Det är aldrig bra att göra något (speciellt sådant) om man inte är med på det till hundra själv.
Jag tänkte också som du, han vill och det är ju något fint.

Jag förstår hur du tänker, för mig var det varken psykiskt eller fysiskt påfrestande förrens nu på slutet (sådant kan ju vara länge också) då jag mer eller mindre kände mig utnyttjad eftersom han ville men inte jag. Jag ställde då upp halvt på det, men sen kom han även smygande ibland och det var väl det som gjorde att jag kände mig utnyttjad fram till att jag sa stopp ordentligt (även fast jag inte var det).
Han kan fortfarande komma smygande nu men inte alls på samma sätt och nu "ger han sig" också när jag säger ifrån, men även det lilla har en påverkan för mig nu - jag känner mig mer och mer dålig eftersom att han har sexlust men inte jag. Har även en rädsla av att han ska lämna mig eftersom att jag inte "kan" ha sex även fast han påpekar otroligt mycket att han aldrig tänker vara som de som lämnar bara för att tjejen inte kan eller vill. Min kille vill jobba på saken och inte lämna mig bara sådär så jag känner mig säker mitt i all osäkerhet. =)
Men som med allt annat så finns det alltid saker man ska och kan jobba med, och när det gäller sexlusten så kan man ju dessutom upptäcka mycket på vägen! =P

Du gör ju som du själv vill, var bara medveten om att det kan slå tillbaka även om det känns bra nu. =)

Ladydragon
0

jag instämmer risken är stor att du kommer få rejäla problem med sexet om du fortsätter att ställa upp på sex trots att du inte vill

det är en sak att intala sig att det är oki men en dag får kroppen nog och slår tillbaka ordentligt

och sex ska ju vara njutning för båda nåt som är härligt och visst orgasm är inte alltid nödvändigt men att aldrig få det då är något fel

jag råder dig att läsa på om sex hur killar och tjejer fungerar

sen kanske det vore en idé att ta itu med din egen lust att ha sex med dig själv lära dig vad du gillar och inte

sen är dagens bild utav sex bedrövlig och många killar verkar tro att det är bara deras lust som räknas och sex det är in och ut i några minuter sen är det klart 
DET ÄR HELT FEL!!

vi kvinnor behöver långt förspel för att tända till och ofta behöver vi oxå få orgasm innan samlaget för det är otroligt svårt att få orgasm under samlag just för att klitoris sitter ju en bit utanför slidan

jag har oxå vart en sån som ställt upp på sex och ja till och med missbrukat sex även varit med om sexuella övergrepp 
och det har lett till att jag inte kan ha sex har ingen sexlust kan inte genomföra samlag både för det gör ont fysiskt men även psykiskt så jag har lagt allt det där på hyllan för hur länge ingen aning…..

va rädd om dig! våga stå upp för dig själv! och låt ingen annan bestäma över din kropp!

[postmortum91]
0

Jag ska läsa på och lyssna på er, tack för era svar.
Ni får bara inte tro att min pojkvän tjatar eller inte respekterar att jag inte vill. Han är väldigt bra med det, han vill hjälpa mig att komma och eftersom jag inte kommer när vi har sex så vill han istället gärna få mig att komma via oralsex.

Ellenfyrkant
0

#5 Jag tycker det låter väldigt jobbigt vad du beskriver, att du får så ont. Om du inte redan varit på en ungdomsmottagning och samtalat med barnmorska om detta råder jag dig verkligen till att göra det!

Mvh Ellenfyrkant

Exxozzie
0

Jag hade verkligen exakt samma problem som du.

Jag kände att jag var tvungen att ha sex med min sambo eftersom jag "inte hade haft sex på flera dagar". Det resulterade i att han frågade "ska vi ha sex?" varje kväll innan vi skulle lägga oss.

Jag har inte läst alla inlägg så noga nu men vill ändå skriva hur jag gjorde.

1. Jag sa till min sambo att jag inte ville ha något särskillt mål. Jag ville bara ligga och mysa naken/med underkläder i sängen och bara ta på varandra. - Det betyder att man inte rör de intima delarna, men att man kan efter en lång stund kan klämma på rumpan eller smeka brösten. Det var för att få bort pressen.

2. Min sambo får absolut inte fråga "ska vi ha sex?", för den frågan är så himla avtändande. Han får heller inte fråga på ett sätt som antyder att han vill ha sex. Han får bara ställa frågor som rör nuet. Typ "får jag smeka dina bröst?" (efter den där långa stunden). Men då ska han vara ganska säker på att han får, så frågan är typ överflödig i alla fall.
Också för att få bort pressen men också för att jagg skulle känna mig uppskattad. Det är ju MIG han vill ha inte SEX.

3. Som Hera säger; man måste ha ensam-stunder. Bara för att jag vill ta på mig själv betyder det inte att jag vill ha sex. Man lär känna sig själv. Ibland har jag ensam-stund brevid min sambo, så kan han göra likadant. Det är faktiskt en skitbra "övning" för man kommer närmare varandra fast man inte är med varandra. Typ =P

4. Jag hade också skitsvårt att få orgasm med andra killar. Sen fattade jag vad jag måste göra. Det berodde inte alls på kontroll eller att jag inte kunde slappna av som en kille sa att det berodde på. Jag blev inte alls upphetsad av att bara ligga och stirra i taket. Jag måste välja på två saker:

- Antingen måste jag höra saker som jag tycker om. Inte att min sambo tycker om mig och sånt. Nej, saker som jag blir upphetsad av. Han måste prata med mig hela tiden. För jag tänder verkligen på att lyssna. (konstigt? - jag vet inte)

- Eller så måste jag tänka på sånt som jag tänker på när jag har ensam-stund. Och ja, jag kanske blir jätteborta och tyst innan jag kommer. Men jag tror att min sambo uppskattar mer att jag får orgasm än att jag är jättefokuserad på att vi har sex.

Men det här kanske inte fungerar på dig. Jag var tvungen att fundera ut varför jag inte hade sexlust. Det tog ett bra tag. Jag hoppas att du fick några tips i alla fall eller någon mer fundering. =)

LitenPyssling
0

#10 Jag har varit där och de skulle göra en undersökning men sen slog de fast att de borde vara psykiskt då det är väldigt jobbigt för mig psykiskt nu också.. =/