P-piller, hur säkert?
Jag har ätit p-piller i över ett år och har ett stadigt förhållande.
Nu till min fråga hur skyddat mot gradivitet är det egentligen (p-piller)? Har slarvat lite med tider och så. (En gång missade jag en hel dag) Annars är det kanske 8 timmar som max jag har glömt att ta ett piller…
Nu tycker jag själv att min mage har blivit lite tjock, men inte märkvärt alls. Antigen har jag blivit gravid eller allmänt tjock…
Min mens kom lite konsigt förra gången trots att jag äter p-piller.
Kan man vara med barn trots att mensen kommer?
Låter precis som jag ! Har gått upp lite, har fast förhållande, men jag får mensen regelbundet så tror definitivt inte jag är gravid, vad har du för p-piller? Jag har neovletta 28, funderar på att byta.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har haft Neovletta 28 men bytte för ca 10 månader till Yasmin 28. Lite illamående kommer och går. Men inte märktvärt mycket. Mest på morgonen och lite lite på kvällen. Där vid halv 6 tiden typ, som idag.
#2 Ok fungerar Yasmin 28 bättre?
På mig gör det de! Magen känns inte uppsväld då dessa tabletter fungerar på oss som är/har laktos. Och säkert även bra på andra.

Man kan ha mensliknande blödningar fast man är gravid, så kolla upp det :)
Qui dormit, non peccat
Någon här som har varit gravid??
Jag mår nu illa så fort efter att jag har ätit mat? Inbillar jag mig eller är det en liten kndde på G i min mage?
Tänkte vänta tills mensen ska komma! :)

Man kan inbilla sig mycket oxå när man blir orolig ;)
Men vänta tills mensen borde komma, gör den inte det så gör graviditetstest
Qui dormit, non peccat
Det är sant! :) Ja den borde som komma snart!
Va bra att det redan fanns en sadan trad (ursakta for att ja inte anvander de svenska bokstaverna, ar i utlandet :P)
De sager att man kan vara gravid aven fast man har mens. Nu undrar jag, hur stor ar igentligen sannolikheten? En pa milljonen eller 3 av 5
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#9 Det är inte mens man har, det är blödningar pga graviditet så vissa tror att dem har mens fastän dem inte har det. är vad jhag har hört
#10 om flera tar fel pa vanlig mens och graviditetsblodningar, da maste de vara ganska lika? Hur ser man skillnad.
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#11 Inte en aning då jag inte haft det, bara läst om det :)

#11 Ibland kan man inte se någon skillnad, andra gånger kan "mensen" vara blodstänk och bruna flytningar typ. Allas kroppar fungerar olika, Men fråga en barnmorska, då kan den personen säkert förklara!
Qui dormit, non peccat
Förra mensen var konstig i början men bra i slutet hm….
jag tycker att du ska åka till en docktor & kolla upp det om du är gravid eller inte. jag tycker det är säkrast 
På måndag går jag till UM ! :) Och om det blir neg. gör jag ett test när mensen ska komma! :)