Prova k-spiral samtisigt som stav?
Jag har för tillfället en p-stav som jag satte in för ett år sedan, men slulle vilja prova detta med k-spiral. Anledningen är att jag numera (sedan jag bytte från piller som jag ätit i 4 år) en hemsk pms, och är ganska deprimerad. Om det beror på de kulmineramde förhållandena i familjen, staven eller antagligen båda är jag osäker på. Men hormoner ÄR ju inte bra, så kan jag vara utan vore jag glad oavsett. Men efter som p-staven räcker 2 år till så känns det samtidigt dumt att ta ut den bara sådär. Tror ni jag kan testa kopparspiral medan jag fortfarande har p-staven i? Så om det skiter sig het med den så har jag ändå staven kvar tills vidare? Vad har ni för övrigt för åsikter om kopparspiral? Mer än mer mens då :).
Hakuna matata!
För övrigt, hur går själva insättandet till? Sätter dom in den med handen eller med någon tång etc? För ska en hel han in kommer jag bli spräckt xD
Hakuna matata!

De sätter in den med hjälp av ett långt verktyg i livmodern, kan göra lite ont vid insättandet. Om du kan ha spiral då, inte alla som kan det.
Kopparspiralen är ju inga hormoner så man borde utan problem kunna ha kopparspiral och p-stav samtidigt.
Qui dormit, non peccat
Vad är det som avgör om man kan ha det, storleken på livmodern? :)
Hakuna matata!

Japps, har de mätt din? Kopparspiral ska finnas i olika storlekar dock, så någon bör passa. Sen beror det på vinklingen av livmodern oxå, men om du pratar med en barnmorska så kan de mäta och kolla hur det ser ut och vilken du ska ha.
Jag kunde inte spiral alls sa barnmorskan jag var till :(
Qui dormit, non peccat
Ja alltid ska det vara nått, hoppas att det sa passa mig i.af! Mamma min har haft det i flera år och varit nöjd med det förutom mycket mens. Men jag har tampongstorlek två eller tre droppar i början varje gång, så borde inte vara hela världen om det blev lite mer. Mensverk har jah rätt sällan med och då överkomlig utan verktabletter :)
Hakuna matata!

Ja det som är nackdelen med kopparspiral är att man kan få mer mens och mer smärta, samt att det är lättare att få infektioner. Har hört om dem som fått återkommande svamp/urinvägsinfektioner oxå, men det verkar rätt ovanligt ändå. Hoppas det funkar bra för dig! :)
Qui dormit, non peccat

Risken med riklig mens är att man får blodbrist. Det är både jobbigt och tröttsamt att ha det.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!