P-stav som kliar?!
Satte in en p-stav förra veckan då jag tyvärr fick sluta med p-dator pga oregelbunden mens. Det har nu kliat som s*tan dem senaste 3-4 dagarna där p-staven sitter.
Någon annan som varit med om detta eller som vet vad dte kan bero på? 

Jag har fått uppfattningen att det är ganska vanligt, beror på hudirritation. Det bildas ju ärrvävnad runt staven så det är nog läkningen du känner =)
Qui dormit, non peccat
Stryk på lite Xylocain-salva som bedövar medan huden läker. Det är viktigt att du inte faller för frestelsen och kliar. Bedövning är dessutom bra när du ska sova så du inte pillar på staven i sömnen, eller ha ett heltäckande plåster över.
Vänliga hälsningar
Cindy

Misstänkte att dte var läkningen. men då går dte ju över iaf.=)
Att pilla med massa salvor är jag inget fan av, slutar alltid med att jag glömmer bort och salvan är överallt utom där den ska vara. XD
#3 Så länge du låter bli att klia och pilla på staven så kan du strunta i salvor. Själv hade jag hormonimplantat i magfläsket ett par månader, och jag vaknade en natt av att jag pillat så det blödde. Efter det hade jag alltid plåster över nålsticket de första dagarna, och bedövningssalva när det kliade för mycket.
Vänliga hälsningar
Cindy

#4 Man gör en massa skit när man sover. ;) Handklovar när man sover kanske? =P
#5 Haha, att inte jag tänkte på det! :-D
Vänliga hälsningar
Cindy

#6 Nackdelen är ju om man vaknar och är kissnödig…
Jag hade ett armbandage på den första veckan över det heltäckande plåstret. Det var dock för att förhindra blåmärke mest, men trycket från bndaget spände ganska så skönt. Kommer ihåg att det kliade sen när jag tog av det ett tag, så då satte jag på ett heltäckande plåster (man kan ta gasbinda och tejpa fast det med).
Hakuna matata!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8 Jag hade banadage ca 1 dygn, behövdes inte längre sa dem sen plåster 1 vecka.
Får jag bara tillägga lite..?
Jag satte in min stav i onsdags och tog bord bandage och det förbandsplåstret igår och har ju såklart (?) ett enormt blåmärke, och det kliar som faaasen och jag har kliat rätt mycket och jag är orolig att det ska påverkas på nåt dåligt sätt nu, kommer det göra de? 
Jag upptäckte även nu ikväll att jag har små små pluttar omkring det området där blåmärket är som kliar väldigt mycket, är det något jag borde oroa mig för eller kommer dom försvinna?
En till fråga bara, hur försiktig måste man vara med armen där staven är? Min pojkvän var lite klantig idag och skulle börja dra o slita i mig när jag höll fast omkring i en sån där takbalk som brukar finnas i hus med övervåning, så drog han i båda mina ben så jag föll ju ihop med en rätt rejäl smäll i golvet och kände efteråt att det va lite ömt i armen där staven sitter. Kan det ha hänt något? Den verkar sitta på plats som den ska.. men jag är orolig
hoppas det inte var allt för krabbigt beskrivet..
Kan säga att när jag hade P-stav som kliade det som fasiken och nu 1 år efter att jag tagit ut staven så kliar det fortfarande på ärret ibland.
Och jag tror inte stavarna är så känsliga. Jag brukade leka med min och böja den och flytta runt och den var hel när den togs ut.

#11 Pillade en hel del på min också, tog ut den igår då jag blödde konstant i 3 månader. =/
Ja jag tog också ut min när jag hade blödit dagligen i 3-4 månader.

#13 Hon sa att om 2-3 månader till hade det nog slutat. Blöda dagligen ännu fler månader och dessutom på sommaren?! Icke!