Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 9831 ggr
Ladydragon
6

Tappar håret (därnere)

hoppas på att rubriken va oki Obestämd

lika bra att gå rakt på sak Tungan ute jag tappar hår därnere alltså könshåret har tidigare sett att det har saknats hår men då va det bara en enkronas storlek och doldes av det andra håret 
men nu har jag märkt att det breder ut sig nu är det mer än 5 kronas storlek och nu syns det ordentligt

huden är inte röd eller irriterad och det ser ut som om det helt enkelt inte finns några hårsäckar Obestämd

har aldrig rakat mig därnere och tänker absolut inte göra det då får det hellre synas

jag har problem med immunförsvaret senaste proverna visade på att det är nog något skumt 
jag har en autoimmun sjukdom i botten som inte är aktiv
min son har en autoimmun sjukdom liksom flera i familjen och släkten

men nu till min fundering har som alltid googlat lite och det låter som Alopecia areata

är det någon större idé att gå till doktorn eller ska man vänta o se vart det tar vägen?

det känns liksom lite sådär att gå till doktorn o visa upp härligheten Tungan ute

tacksam för svar Glad

Karmatarerskanise
0

Själv hade jag kollat upp det, man vet ju aldrgi vad det kan vara och jag vill gärna veta vad som felas mig.

hus-musen
0

Håravfall kan ske över hela kroppen pga olika orsaker, är dock inte särskilt insatt.. Men om du redan har en autoimmun sjukdom så är det inte så långsökt att något mer knasar! Är sj sjuk (odiagnosticerad) och tappar hår från huvudet utan att nån kan förklara varför.

Gå till en läkare och förklara symtomen iaf, kan ju vara något!

Qui dormit, non peccat