Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 42424 ggr
polkagris
35

Hår i rumpan

Hej!

Jag är en tjej på femton år som har ett stort problem, jag har hår i rumpan. Det är inte lite heller, utan säkert 5 cm svarta, långa hårstrån som jag absolut INTE trivs med och som kliar när man går. Jag vet inte vad jag ska göra Rynkar på näsanNär man torkar sig där bak så fastnar pappert så man är tvungen att ta bort det med fingrarna, så äckligt! Och efter man har duschat så tar det ungefär en kvart för att rumpan ska torka, så jobbigt är det!

För ungefär ett år sedan rakade jag bort det, men det var obehagligt för man var rädd att skära sig och plus så växte det ut snabbt och kliade som satan. Det vill jag inte göra igen.

Om ungefär en vecka ska jag utomlands, jag lovar att jag kommer att känna mig hur obekväm som helst i bikini, fast att man inte ser det men om man böjer sig fram, och ja, ni fattar vad jag menar.

Jag hade tänkt att man kanske kunde vaxa bort håret med vax-strips, jag är beredd på att det kommer att göra oerhört ont. Men det får jag ta, för jag lider verkligen! Och jag gör det bara för min egen skull, för jag tycker det är hemskt!

Vilka slags vax-strips skulle ni rekommendera till denna vaxningen? Eller ni kanske rekommenderar något helt annat? Och är det någon annan som har detta problemet, och vad har du i så fall gjort åt det?

Tack på förhand!

elsasputte
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag själv brukar raka, men det finns ju "veet wax stripes bikini" det torde funka. Det finns att köpa i de flesta livsmedelsbutiker plus kläaffärer såsom Lindex tex. Läs på baksidan det brukar stå vart det är OK att använda just den produkten på vilka områden.

Lycka till och hoppas du står ut med vaxningen ;)

Fridaaaa
3

Jag brukar raka, fast har inte alls så långt. Mitt kliar aldrig. Men annars finns det massa vax-sorter att testa sig fram med :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[silkesnosen]
2

ta weets waxstipps för känsli hud..som bikinilinjen……..

polkagris
0

Tack för alla svar! Men skulle detta vaxet funka bra: http://www.veet.se/veet-bikini-and-underarm-wax-strips.php I bruksanvisningen står det: Remsorna ska användas på underarmar och i bikinilinjen men är ej lämpliga för användning på ansikte, bröst, perianala eller genitala områden. Just detta vaxet kanske inte hade varit så bra till rumpan då? Och har ni någon aning om vad ett sånt paket kan kosta?

ettlitetalias
0

Jag skulle ha epilerat, men annars vaxat. Mina hår tar jag bort med rakhyveln, men det är för att jag är för lat epilera/vaxa.

hus-musen
1

Låter komplicerat att epilera där faktiskt, man ser ju inte sin rumpaObestämd Fast det finns speglar när jag tänker på saken.

Man kan ju skära sig med rakhyvel om man inte är försiktig, men man kanske kan använda sax? 
Vax kan ge inåtväxande hårstrån, låter inte som något jag skulle vilja ha i rumpan.

Veet har iaf inga vax som är anpassade för genitala eller anala områden, utan då får köpa bla denna
Finns på eleven.se oxå.

Qui dormit, non peccat

Gudris
0

Jag skulle nog försöka epilera eller vaxa med vax som är avsett för de områdena. Problemet är väl att det kan vara svårt att komma åt på sig själv, speciellt när man är ovan.

mollyt
0

Jag rakar mig och tycker att det fungerar bra men eftersom du inte vill det så är vaxning ett bra tips! När jag har råd så brukar jag göra brasiliansk vaxning (dock bara på salong) och då tycker jag inte att det gör ont att vaxa mellan skinkorna - det är mycket värre på venusberget!!!

Lycka till!

cikorias
1

Jag gick in på nätet och där fanns det lite att läsa hur man ska göra.
En Ladyshave verkar vara det som de anser vara bäst.

Karmatarerskanise
0

Hur kommer man ens på tanken att epilera i rumpan? AJAJAJ!! Hade tuppat av på kuppen.

VAxning kan ge innåtväxande hårstrån, som kan bilda stora bölder, så det hade jag inte heller vågat.

Rakhyvel är mitt bästa råd. Ta det bara lungt och sansat så lär du inte skära dig..

polkagris
0

Tack för alla svar Skrattande

Jag får se vad jag gör.. vet inte än! Vågar liksom inte vaxa nu när ni säger att man kan få inåtväxande hår som sedan kan bilda stora bölder, scary Tyst Det får nog bli rakning.

Epilera, kommer nog göra SKIT ont om jag får uttrycka mig sådär, hehe! Jag epilerade bikinilinjen med min mammas apparat. Jag höll på att börja gråta, herregud vad det gjorde ont! Fast jag fick samla mig och ta mod, och ta den andra sidan hehe Skrattande

Vosjes
1

Jag skulle fråga på en kicks affär trots att det kan vara lite pinsamt. Jag själv rakar men jag ska börja vaxa så fort jag får ork till det.

Jag får dessa inåtväxta hår bölderna runt underlivet osv otroligt ofta, oftast om jag haft ett par trosor som rycker bort håret i linjerna men det är inte så farligt. Vad kan man göra när man får såna bölder? Sambon säger att man ska skära upp dom men det är jag för rädd för Skäms

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

hus-musen
0

Man kan inte göra så mycket åt bölderna när de väl kommit, det är ju en inlammation av hårsäcken i regel. Skära upp dem ska du inte göra iaf, det hjälper inte.

Om jag får någon så brukar jag noppa ut hårstrået som blir, tycker det läker snabbare då. Men det kan lika gärna vara min fantasi.

Qui dormit, non peccat

MoaL
0

#13 I sådana fall fantiserar jag också. ;) Jag upplever också att sådana bölder/inflammerade hårsäckar läker betydligt snabbare om man tar bort hårstrået.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

hus-musen
0

#14 Dåså, kanske finns någon logik i det iaf då Glad

Qui dormit, non peccat

[silkesnosen]
1

tja ta bort hårstråt kan man ju göra…brukar peela bikinilinjen med handske…för att minska antalet irriterade hårsäckar…..sedan funkar det att att använda alsollösning…funkar bäst av allt jag provat.

PogoPedagog
0

kan du inte bara nöja dig med att klippa/trimma det lite kortare?

De flesta har ju faktiskt hår där och vi är ännu många kvinnor ovh män som tycker att det är självklart, naturligt och inte det minsta avtändande:)

Exxozzie
0

TS: Jag vill bara tillägga att det gör fruktansvärt ont att vaxa sig där nere. Jag och min sambo skulle vaxa oss (fast inte i rumpan).

Vi drack vin och den ena fick ligga på köksbordet för att vi skulle klara av det. Min sambo klarade bara av "tussen" längst upp. Det gjorde ont men det gick att härda ut. När man kommer ner mot blygdläpparna och ljumskarna är det fruktansvärt. Haha.

Om du ska vaxa, så gör det hos en vaxare (eller vad det heter?). Det är lättare att hantera smärtan om någon annan gör det och det går fortare. Sen är det ganska svårt att se sig själv underifrån också.

polkagris
0

Hahaha, det låter inte så skönt {#emotions_dlg.surprised} Jag vågar nog inte det! Får se vad som händer, kanske blir salong eller klippning. Eller möjligtvis rakning, kanske!

Exxozzie
0

Jag måste fråga om du använde intim-raknings-produkter när du rakade dig? Jag själv behöver bara rinnande vatten men jag vet att det börjar klia på många andra jag känner.

De köper grejerna på apoteket. Man ska använda nya rakhyvlar varje gång man rakar sig där nere också.

Om du gör alla "rätt" som man kan göra är det konstigt att det börjar klia så mycket… =(

[h-malm]
0

Noppa! Gör kanske ont, men håller länge och du behöver inte vara rädd för att skära dig eller nåt.

Karmatarerskanise
0

#21 *fniss* Hur tusan noppar man rumpan? Jag är i alla fall inte så vig att jag kan se det? Tungan ute

[h-malm]
0

#22 Jag vet faktist inte, har inte gjort det själv. Men kan man torka sig i rumpan kan man nog ta en pincett på samma sätt. Men med en spegel är det nog möjligt, eller så är man vig :P

Mitralis
0

#23 Är nog lättare med epilator då Glad Själv skulle jag nog ta saxen.

[swiss]
0

Trodde jag hade skrivit i denna tråden, men det verkar inte så.
Jag tycker absolut att rakning är bäst och det känns inte varken under eller efteråt, bara man har en bra och ren hyvel, duschtvål eller rakgel och ser till att inte skära sig. :)

Mitralis
0

TS, har du löst hur du ska ta bort håren, eller har du låtit det vara?