Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 10804 ggr
[halli]
0

Kan p-staven åka ut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var och satte in en p-stav igår, och efter det så åkte jag till Liseberg, där jag stötte i armen några gånger både när jag åkte karuseller och när jag gick omkring på gatorna så större jag till andra folk med armen, den gjorde lite ont såklart och ömmade men det är normalt som jag förstod det, hon sa att det skulle värka lite efter att bedövningen släppt vilket det gjorde.

Men sen när jag vaknade idag och kände på det här förbandsplåstret som sitter på så känns det som om att staven har åkt ut en bit, men hon satte 3 såna små plåster i kors över själva hålet där staven sattes in, och jag misstänker att det kan vara det som känns.

Men hur stor är risken att en stav faktiskt kan åka ut? För barnmorskan sa nämligen att jag kunde göra vad som helst, asså jag behövde inte vara "extra försktig", men inte styrketräna och det gjorde jag ju såklart inte hehe. Men ja, ändå Glad

viktoria91
0

Min stav flyttade sig också närmare ingångshålet någon dag efter men den har inte åkt ut. =)

[halli]
0

Okej så jag behöver inte oroa mig då? :O

viktoria91
0

#2 Antagligen inte. Ring dit där du satte in den annars och hör med dem. =)

[halli]
0

Ja det kan jag göra om det skulle va så, men det känns rätt okej i armen nu. Jag ska ta bort det där stora förbandsplåstret imorgon så vi får se hur det ser ut då Glad

Mandusius
0

min flyttade på sig också mot ingångshålet i början men jag hade bandage på mig hela första veckan då jag hade praktik och det gjorde mindre ont med lite tryck över såret:P

Men det är över ett år sedan och staven sitter kvar^^

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[halli]
0

Jag har tagit bort alla plåster som hon satte på armen och staven sitter där den ska, och blåmärket börjar tona bort så det är nog okej med armen i alla fall, dock känns det som staven sitter snett Obestämd