Felplacerad spiral?
Fick en spiral insatt i tisdags (har inga barn) då hormonella p-medel helt enkelt inte fungerar för mig. Var beredd på mensvärk och blödningar, men är ändå lite fundersam..
Blöder fortfarande färskt blod. Inga mängder, men ändå stadigt liksom.
Det känns dessutom som om ena "armen" försöker leta sig in i högra äggstocken. Kan spiralen vara felplacerad, eller kommer den räta till sig? Eller är det helt enkelt fortfarande min livmoder som krampar lite efter insättningen?
Skulle spiralen sitta så fel att den perforerat väggen på livmodern så skulle du troligen vara dubbelvikt av smärta. Får du skarp smärta om du rör dig hastigt eller klämmer på magen? Åk in för ett ultraljud om du är orolig. Annars är både blödningar och smärta mycket vanligt i ca två veckor efter insättningen. Som du skrev så krampar livmodern, det är ju ett främmande objekt som sitter där nu. Har du kopparspiral så är blödningar inget konstigt, det brukar ge mer blödningar än hormonspiral. Var uppmärksam på kroppens signaler. Får du feber så ring Vårdguiden eftersomdet kan tyda på infektion. Tänk på att inte bada eller använda tampong/menskopp på ett par veckor.
Vänliga hälsningar
Cindy
Mja, det hugger liksom till på högra "hörnet" av livmodern lite hipp som happ, och övrig tid så är det en pressande smärta i området snarare än molande värk som det varit innan. "Mensvärken" har i övrigt nästintill helt försvunnit, och resten av livmodern känns som vanligt.
Och feber har jag, men det tror jag beror på influensan som jag så klart gått och dragit på mig också 
Men det är nog säkert bara normal värk. Har ju aldrig haft någon innan (och ja, det är det är en kopparspiral), så vet ju inte riktigt hur det "ska" kännas.
När kom febern? Före eller efter insättningen?
Vänliga hälsningar
Cindy
Febern kom igår tillsammans med en rejäl snuva. Har sovit bra många timmar i natt dock, så nu har den gått ner.
Ok, men går febern upp igen så är det lika bra att kolla upp att du inte åkt på en infektion av spiralen. Vila mycket är bra, ta smärtstillande om du behöver och ta det lugnt. Varm vetekudde på magen kan hjälpa också, eller budgetvarianten att micro-värma en fuktig handduk och lägga i plastpåse.
Vänliga hälsningar
Cindy
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6 Lite havregrynsgröt som man värmer och lägger i en påse är också bra, håller lite längre kanske (har iofs aldrig provat handduk dock). Gjorde så när jag hade öroninflamation titt som tätt förut ^^
Hakuna matata!
Nu har all värk lagt sig! Blöder gör jag fortfarande, och jag kan känna att det är något där inne, men inte mer än så 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8, det går nog över ska du se :) jag kändeav min i en månad ungefär. min barnmorksa sa att det tar ca en månad förlivmodern att vänja sig och att den vänjer sig under tidnen som livmoderslemhinnan byggs upp igen. livmodern kan under den tiden försöka stöta bort den med lite kramper, men efter en menscykel ska den ha" glömt bort den". efter en månad kunde jag känna av den från och till, tre månader senare kände jag inte av ens att den fanns där, så det finns hopp ;)
Blöder än…. men nu har nog mensen kommit också, för jag blöder än mer, och har nog kännt mig lite hormonell å de senaste. Mensvärken är inte värre än vanligt dock så det känns skönt :)
Mensen har kommit och gått! Blödde mycket, men inte lika länge, så det kan jag nog leva med :)
Däremot så känner jag mig lite illamående (mensvärkig) efter sex ibland, speciellt om vi haft djupt eller hårt sex.. Han känner även av trådarna fortfarande.
Kommer det gå över så småning om? Vill ju ogärna att livmodern "påminns" om spiralen varje gång jag har sex.. Och det vore ju trevligt om trådarna kunde vika undan nångång.
Vad gör man för övrigt om de är klippta för kort och fortsätter sticka honom?