Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 3497 ggr
JohannaEkroth
0

Zomig Nasal (Triptaner)

Hej!

Kan ni berätta era erfarenheter av migränmedicinen Zomig Nasal.

Fick ni några otrevliga biverkningar eller fungerade den för dig eller inte alls?

Jag är så rädd för att ta den.

Har 0,5mg/ml dosen hemma men har tid akut på jouren för att få 0,25mg/ml för att jag vågar inte ta 0,5 mg/ml.

Anledningen till detta är att jag för drygt 2 veckor sedan hade migrän senast och då tog jag Sumatriptan 50mg + 50mg 2 timmar senare. Efter det blev jag däckad. Jag kom inte upp ur sängen och var så kraftlös och dåsig så jag inte ens orkade öppna ögonen. Fick dessutom hjärtklapning, andningssvårigheter (tryck över bröstet och jobbigt att få i mig luften) blodtrycksmätaren indikerade på oregelbundna hjärtslag. Jag ringde 112 utan resultat. Migränen försvann iaf, men jag var väck i 2 dygn.

Hjälp mig att komma över denna oro för triptaner. Fick Zomig Nasal utskrivet av en läkare på sjukhus för att det ska inte vara samma verksamma ämne i denna.

Gråter

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Cindy
0

Jag hoppas du får svar av någon här som har erfarenhet. Jag ville bara tipsa om du inte redan läst om det att jag har en syster och en arbetskollega som blivit av med sin svåra migrän genom att äta åt LCHF-hållet. Framför allt utan socker och vitt mjöl. Vad sa din läkare om biverkningarna?

Vänliga hälsningar
Cindy

Maria
0

#0 Kolla gärna mitt svar inne på HälsaGlad

/Maria