Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 3359 ggr
MoaL
0

Ingen mens - vad göra?

Hej!

Jag slutade med p-piller den 5 januari -09, och sedan dess har min mens varit helt åt helsike. I början kunde det gå två-fyra månader mellan mensen, men sedan började den stabilisera sig liiiitegrann, och jag hade ganska jämnt mens typ varannan månad (?!) i ett par månader. Nu minns jag inte exakt sist jag hade mens, men det var väl i december förra året/början av januari i år, tror jag, och sedan dess har jag bara haft stänkblödningar tre gånger, då jag bara har blött litelitelitegrann i några timmar.

Bara för säkerhets skull har jag till och med kostat på två grav-test som förstås var negativa.

Vad ska jag göra? Kan det vara något fel på mig? Om jag ska kolla upp det, ska jag då ta kontakt med kvinnokliniken eller vårdcentralen? Måste de göra en gyn-undersökningen? (Jag antar det, men hoppas inte)

Jag sportar eller bantar inte, använder inga andra skydd än kondom, har ett stadigt förhållande sedan drygt fyra år och är frisk i övrigt. Mår hur bra som helst och äter inga mediciner. Jag blir 22 på lördag, så jag BORDE ju ha mens såklart.
Jag åt mediciner en period som de ville att jag skulle testa på psyk för att bli av med mina tics (jag har Tourettes), men slutade med det i februari för att det inte fungerade. Det var inga höga doser heller.

Jag blir MYCKET tacksam för svar och råd. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[swiss]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker du ska gå iväg och kolla med barnmorskan om vad detta beror på.

hus-musen
0

Det kan ta ett tag innan kroppen kommer igång, men 2009 var ju rätt länge sen.. Jag skulle nog ha gått till gyn och kollat upp det.

Hade du regelbunden mens innan du började med p-piller?

Qui dormit, non peccat

MoaL
0

Hyfsat regelbunden var den, ja.. Mens varje månad om jag minns rätt, även om det inte var samma antal dagar mellan.

Ska jag ta kontakt med gyn eller vårdcentralen först? Tänkte om vårdcentralen kanske vill ta blodprover? Eller vad ska jag göra? Jag hatar att gå till gynekologen, gruvar mig i det oändliga. :S

Vad tror ni att det kan vara för någonting som är tokigt med mig?

Mvh,
Moa

[swiss]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Jag vet inte vad det kan vara, men tycker att du ska gå till gynekologen.

hus-musen
0

Gynekologen ska du gå till.

Hormoniell obalans eller något, svårt att gissa. Mediciner kan ha biverkningar beroende på hur kroppen reagerar.

Qui dormit, non peccat

MoaL
0

Hm, skit också. *trumpen* :/

Vad gör de åt det då?

Mvh,
Moa