Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 5791 ggr
[Tassy]
0

Helvetes stänkblödningar (Cerazette)

Hittar inte igen min gamla tråd, men jag har nu snart tuggat mig igenom 4 månader på cerazette. De 3 första månaderna var himmelriket, och jag mår fortfarande oförskämt bra på dessa - psykiskt.

Men nu blöder jag konstant, mensvärken ökar för var dag och livmodern har börjat krampa emellanåt. Happ… Var blödningsfri tidigare vilket var optimalt, ingen smärta!

Men nu stänkblöder jag alltså konstant, har medelsvår mensvärk och finnarna ploppar ut som horn överallt. Obestämd

På detta så blir jag märkbart sämre ifrån dag till dag i min grundsjukdom, lederna och kroppen jävlas gärnet, troligen på grund av att det bara är gestagen i. Samtidigt som jag har en hel del smärtor i ben och knän så jag vågar banne mig inte kombinerat, är livrädd för propp. Obefogat kanske, men ja…

Vad fan gör jag nu rent ut sagt? Finns det något mirakelpiller som stoppar stänkblödningarna? Eller är det bara att boka tid för pillerbyte igen? Skrikandes

Jag har provat:

Trionetta: fungerade i många år, blev dock deppig.
Neovletta: -glöm det, MONSTER.
Orthonett: Instabilt humör, migrän och horribla livmodersmärtor.

Maria
0

KondomFlört

/Maria

Chestnut
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Utredning av mensbesvären kanske? Flört

#1 Om inte jag minns helt tokigt äter Tassy främst hormoner för att få ordning på mensvärk och dyl, inte preventivmedel.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
0

#1 Jag är allergisk emot vanliga, och har inte råd med specialkondomer dessvärre.

#2 Det stämmer bra, då jag blir såpass dålig av min mens så försöker vi medicinera bort den. Men utredning, hahah! Det skulle se ut det, om idioterna här brydde sig Flört Nej då får jag nog bekosta ett besök själv på annat håll.

Cindy
0

Hade du inte provat Provera också? Hur gick det isf? Har du provat add-back med östrogenplåster?

Vänliga hälsningar
Cindy

[Tassy]
0

Nopp, jag har inte fått prova provera, det har inte ens varit uppe på tal dessvärre. Mina problem sopas under mattan. Jag har minsann bara ont i arslet heter det Obestämd (yeah, right…)

Har ej provat plåster heller, med tanke på hur superkänslig och allergibenägen hud jag har så har jag inte vågat.

Cindy
0

#5 Då tycker jag att det är hög tid att du får prova Provera. Mellanblödningarna tyder på att minipillren inte är tillräckligt starka för dig. Har du föreslagit det själv? Dags för tjata-huvudet-ur-led-taktik gentemot gynekologerna! De är verkligen galet att de inte lyssnar på dig! Jag är också kontaktallergi-känslig, kan inte använda morfinplåster eller TENS utan att få grova utslag, men Evorel har aldrig varit några problem. Byter mån och tors, och sätter på varannan skinka varje gång och på olika platser. Har precis fått börja med dom igen pga värmevallningar, och de hjälpte på bara ett dygn.

Vänliga hälsningar
Cindy

[swiss]
0

Jag åt Cerazette i fem månader och blödde massor och var deppig, tillslut blev det pillerbyte och nu har jag ätit ½ karta Yasmine 28 och inte haft en enda biverkning än, jätteskönt.

Mona22
0

Ring? Eller du kanske prova/inte tål den?

Ylva_87
0

Öka dosen med cerazette? Jag hade p-stav och åt cerazette( samma hormoner i dem) under flera år just för att bli blödningsfri. En tablett tog inte bort blödningen helt därför fick jag dubbeldos. Funkade kanon.

[Tassy]
0

#9 Aha, tack! Det var någit sådant jag var ute efter att höra Glad

Ska boka in en tid på UMO och diskutera detta med dem genast!

Chestnut
0

Frågan då är hur smart det är att öka Cerazette utan utredning av gynbesvären när de försämrar din grundsjukdom..Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
0

Någon utredning får jag helt enkelt inte.

Jag tycker det känns vettigare att öka cerazetten än att dra till med provera outredd… Obestämd