Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 3684 ggr
Imitra
0

Konstig mens?

Hej!

Jag använder p-plåster och har gjort det i strax ett år.

Nu dom senaste månaderna har jag fått jättemycket pmsbesvär, jag gråter konstant i två dagar, sen är jag jättearg i typ en dag. Har aldrig haft såna pmsbesvär förr.

Har även fått mer mensvärk, mensen är mycket tidigare och rikligare än vanligt.

Nån som vet om det här är normalt, eller vad det kan vara?

Tacksam för svar!!

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

[swiss]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vet tyvärr inte vad det kan bero på, men jag tycker du ska gå till barnmorskan på måndag och kolla upp det.

Cindy
0

Hur gammal är du? Har något ändrats i ditt liv, t.ex kostvanor, träning eller mediciner?

Vänliga hälsningar
Cindy

Imitra
0

#2. 18 år, jadu jag äter bättre och tränar mycket mer än jag någonsin gjort sen jag träffade min nuvarande sambo.. Har gått ett år ca, precis så länge som jag haft p-plåstren ungefär..

Madamej.blogg.se

Cindy
0

Menscykeln brukar stabiliseras först när man är 17-20 år, och har man gått ner i vikt frisätts fettinlagrat östrogen, så det kan ha naturliga förklaringar. Men har du rikliga blödningar och/eller mycket ont så tycker jag att du ska prata med en gynekolog om det. Kanske är p-plåstret inte tillräckligt starkt för dig. Du kan prova att ha mens var 5:e vecka istället och se om du mår bättre.

Vänliga hälsningar
Cindy

Imitra
0

Hmm.. Haha så länge jag inte är gravid eller något är jag nöjd..

Kanske ska pröva det där med var femte vecka :)

Madamej.blogg.se

MajaL
0

Jag vet ju inte, det hela ser lite annorlunda ut för mig. Men vissa plåster/hormonpreparat kan orsaka psykiska obalanser i perioder.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se