Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 3059 ggr
ettlitetalias
0

Så om jag inte är gravid....

Har de sista veckorna känt mig väldigt gravid. Humöret har varit åt fanders, livmodern känns svullen och jag har varit svullen, samt hungrig hela tiden med dille på isbergssallad och tonfisk.

Vore jag gravid så borde befruktningen ha skett i mitten på februari, eller i mitten på januari om dagen-efter-pillret jag tog då inte fungera, då min ägglossning för den här månaden är om ett par dagar.
Så rimligtvis så borde jag isåfall varit gravid i en eller två månader vid det här laget. Och med tanke på att jag och pojkvännen kör med avbrutet samlag sedan nyår (får en spiral insatt om två veckor), så är väl risken att en olycka hänt.

Tog ett graviditetstest för att vara säker på att allt stod rätt till nu inför spiralinsättningen, och för att se om mina andra "ovanligheter" hade någon förklaring. Men testet visade nog så negativt som ett test någonsin kan visa. Jag svär att rutan var nog till och med vitare efter än innan.

Men så om jag inte är gravid, vad är då grejjen med humöret och framförallt livmodern? Svullenhet och hunger och att vara sugen på saker kan ju ha helt andra förklaringar. Och jag vet att test kan visa fel, men hur stor är egentligen risken för det, speciellt om man borde vara 1-2 månader gravid redan?
Skengravid kan man väl vara antar jag, men blir man det även om man INTE vill ha barn?

hus-musen
0

Du kan vara gravid ändå, tog du testet direkt på morgonen? Ibland så visar testet negativt fast man är gravid.

Om jag var du så skulle jag gå och göra ett blodtest eller liknande innan instättningen så du vet säkert att du inte är gravid.

Qui dormit, non peccat

viktoria91
0

Inbillar du dig att du kanske är gravid så är det lätt att du letar symptom m.m. så skengravid är inte omöjligt. Har själv varit det.

Elshira
0

Köp ett till test, eller gå till mottagningen och ta ett blodprov så är du 100% säker (tänk på att om du nu mot förmodan skulle vara gravid och vill göra abort så är det bättre jutidigare det görs).

Annars så tror jag nog som de andra att man inbillar sig pga att man vet att det KAN ha hännt. Då kan man känna de allra konstigaste symptomen med! Och att humöret vajar är kanske för att du är orolig över att du kanske är gravid och så blri det en ond cirkel?

Hur som helst, ta ett till test så du får reda på ett svar 100% säkert! Och vill du vara 110% så tar du ett blodprov. Visar det ok så är det bara att lätta på oroligheterna så slipper du den bördan!

Och är det så att du ändå skulle vara gravid så är det hög tid att kolla upp helt säkert med tanke på ev. abort eller så (om det är ett alternativ).

Hakuna matata!