Hur reagerar ni?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Hur regarerar ni på idiotiska komenatarer från folk som detta:
(Från facebook)
Idiot nr1: På tisdag den 8/3 är det alla kvinnors dag. Posta detta på din status om du också är stolt över dina 364 dagar.
Kompis: fuck u
Jag: Ngt ska du vell få glädjas över, då inget hos dig kan glädja ngn. Idiot.
Idiot nr2: det är ju också ett sätt att stava, idiot.
(Han fattade säkert inte bara mina förkortningar, för jag har inte stavat fel:S)
Jag: Vadå, stavar jag fel Idiot nr2;)? Lugnt, ska börja fråga dig om allt jag skriver så är ett problem ur vägen för dig. Livet kan inte vara lätt, men jag förstår♥ Förresten, om du vill ha det ännu lite lättare har jag bra tips mot pms..
Kompis2: Hahaha ni killar borde veerklingen bli socialare o komma ut i världen lite mer, lr ni måste vara me varandra o hålla varandras hand som ni brukar göra ;)
Idiot nr2: skäm inte ut er mer än ni redan gör
Jag: Vi har inte mkt annat för oss. Stör du dig på det också?
Idiot nr3: Men sluta grina illa kvinnor. Är ni så jävla känsliga för ett skämt om eran otroligt viktiga dag där ni får grämas över hur buuh och bää erat kvinnliga liv är där ni är orättvist behandlade mot män..ååh ojämställdhet jag vill ha lika höglön som Karl även fast han är bättre än mig på jobbet…Vara glada istället för alla jävla ojämställdhets saker som ni har fördelar i istället =)
Idiot nr2: ja det gör jag
Jag: Idiot nr3, du är så jävla stor i käften. Undrar vad du försöker kompensera för?
Idiot nr2: Va bara tyst och känn dig ägd av Idiot nr3s underbara kommentar
Jag: Shit där fick du mig verkligen, för det var verkligen ngt med den komentaren som fick mig att känna mig så sjukt ägd o.O
Konversationen kommer säkert fortätta mer ><
Idioterna är killar i 16-17årsåldern jag oturligt nog har lyckats få i min klass. Fattar inte, vid den här åldern borde man ha utvecklat en normalt fungerande hjärna, eller? Vem kan ha get dom sånna här åsikter? Sjukt.

Förstår mkt väl att detta ska föreställa ett dåligt skämt, men efter att ha gått i samma klass i en och en halv termin och lyssnat på deras snack om "att kvinnan hör hemma i köket" osv har jag fått nog och kan inte hålla käften längre.
Tyvärr finns det väldigt gott om "troll" på internet, och ibland är det vänner och bekanta. De tycker att det är kul att provocera, bara för sakens skull. Jag har slutat att "mata" dom genom att helt enkelt inte svara idiotiska inlägg.
På Facebook syns jag bara för de vänner jag lagt till, och jag har även filtrerat vilka vänner som får se/läsa mina bilder/inlägg. Det finns för mig inget självändamål med att låta vemsomhelst läsa vad jag skriver där.
Mitt råd är alltså:
1: Blockera folk som irriterar dig
2: Svara inte på provocerande inlägg, du kan aldrig få en idiot eller ett troll att skärpa sig!
Vänliga hälsningar
Cindy
Dessutom så tror jag att vissa är väldigt unga och omogna och
passar på när ingen vet vem de är. I verkligheten så är de kanske
inte så kaxiga.

#2 Ja, får helt enkelt sluta käfta emot, men det är svårt då jag tycker dom behöver få höra från folk att det inte är Ok.
#3 Dom här är unga och omogna ja, hänger i flock och väl ensama säger de inte mycket. Usch.
Sådana människor har jag riktigt svårt för men tyvärr måste man bita ihop och ignorera dem, har varit i många bråk pga. mina åsikter och att jag jämt måste försvara mig mot alla som säger dumma saker om mig, mitt namn eller mina familj. Har riktigt svårt för det som sagt men har fått lära mig att det bara är slöser på tid att ge sig in i diskussioner som ändå inte kommer ge en någonting, de man pratar med är helt enkelt bara ute efter att såra en och man ska inte låta dem vinna.
Man får bestämma sig för att ignorera dem och inte låta dem beröra en överhuvudtaget. Man ska inte låta tankarna fastna på dem utan skratta åt dem, ta ett djup andetag och gå vidare :) Svårt jag vet men det är för ens eget bästa, jag har gjort detta fel alldeles för många gånger, låt aldrig någon såra dig med sådan usla saker, de är inte värda det!

Jag förstår inte vad det är för stor grej faktiskt.. Personligen tycker jag att det är rätt humoristiskt! Men ja alla tänker ju olika, men det är definitivt inte något att bli upprörd över i mina ögon.
Qui dormit, non peccat
#6 Vissa har lättare att ta sådana saker andra har jobbigare helt enkelt :) Jag är t.ex. en av dem som hade blivit fruktansvärt upprörd om någon sagt något som var otrevligt eller menat att såra men sedan är jag otroligt känslig också :P Tror det beror på vilka erfarnheter man har i livet också, i mina 18 år har jag fått uppleva problem efter problem och har inte känt någon stabil punkt i mitt liv därför är t.ex. ganska känslig och tycker inte alltid att dessa skämt är så vannsinigt roliga och kan lätt ta illa upp som i mitt fall så hade jag kunnat bli mycket upprörd om jag själv fått detta inlägg på fb så tror inte man ska dra alla över en kam som du säger så är alla olika :) Mycket som man inte ser kan spela in för hur man reagerar och hur hårt man tar saker :)

#6 Förstår inte riktigt vad som är så humoristiskt med en sådan kvinnosyn?

#8 Om man inte ens kan skämta, vart är då världen på väg? Hur står det till med din syn på människor och män?
Qui dormit, non peccat
#Sussie, jag reagerar precis som du. Men samtidigt försöker jag
övertyga mig själva att inte bry mig, att man inte känner varandra
och att det bara är att glömma. Men ibland så går det bara inte
hur gärna man än vill. Är väl för känslig.

Jag tycker också "skämtet" är skitdåligt. Men orkar inte bry mig mer än att ha kostaterat det.
Mvh Ellenfyrkant

#9 Jag är en jävligt rolig typ, men tål inte idioter. Efter att ha hört samma skit i 3/4 år får jag nog. Vad är det du anser om min syn på det? Utveckla gärna mer, kan bli intressant.
Jag är inte feminitst, men jag står för jämlikhet och ta inte skit. Vad står du för??
Vill be er att tänka er för innan ni skriver, även på detta forum. God ton, my ladies! ;-)
Vänliga hälsningar
Cindy