Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: psykisk-hälsa
Läst 2520 ggr
Mortiana
0

Vad har min svärfar som inte jag har?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är ihop med en kille som är 10år äldre än mig, vi träffades hösten 2006 och jag flyttade in på hans gård vid års skifftet 2007.

Pga olika händelser som sjukdomvistelse och studier har vi väl inte bott bott ihop mer än kanske 2-2,5år. Men i mina ögon när man är ihop med någon så vill man spendera så mycket tid som möjligt med den personen eller har jag helt fel där? Under dessa år har min kille, visst har helt och hållet förståelse att jordbruk tar tid och mer än så när vi är inne i sässong men detta har jag upplevt ända från början han jobbar han äter frukost, lunch, middag, kvällsmat och kaffe hemma hos sina föräldrar som inte bor allt för långt bort ifrån oss. Han jobbar tillsammans med sin far med deras jordbruk. Han spenderar tiden där mellan kl 8 på morgonen till sen kväll/natt. Detta betyder att han kommer inte hem förän mellan 22-01 och då är han trött och vill bara sova. Så något sexual liv har vi inte över huvetaget.

Ibörjan tyckte väl jag att det var trevligt att åka dit och äta slippa laga mat själv, men nu börjar jag tröttna mer och mer jag vill ju att han ska vara hemma med mig, att vi ska mysa i soffan och kolla på film eller vad som hellst, men nej.

Just nu söndag kväll sitter  jag hemma ensam som vanligt/som varje natt, jag har en köttfärsgratäng i kylen som jag fick äta av själv ikväll. Jag vet inte hur länge jag årkar mer. Vad är det för fel på mig när inte min sambo inte vill umgås med mig? Jag har provat med en massa "lösningar" till och med försökt prata med honom det är som att prata med en vägg, han fattar nog helt enkelt inte. Han tycker nog mest att jag tjatar.

hus-musen
0

Det låter ju som att han inte har klippt navelsträngen ännu tycker jag om han verkligen är borta så mycket som du säger. Och nej, jag hade inte accepeterat det.

För att se hur mycket han verkligen är borta kan du ju skriva upp varje dag vart han äter, när han går på morgonen och när han kommer hem. På de flesta jobb hinner man inte åka hem och äta lunch, men frukost och middag brukar man äta hemma. Jag har dock ätit frukost på jobbet med eftersom jag inte kan äta tidigt på morgonen.

Och även om man jobbar med jordbruk så jobbar man inte på sena kvällar och nätter om det inte är nått akut, typ en kalvning eller liknande.

Qui dormit, non peccat