Problem med hår som tunnas ut
Till följd av hormonbehandling, stress och allmän sjukdom har jag tappat kopiösa mängder hår. I början föll det mesta bara av helt enkelt med intakt hårsäck men sen började det som fick vara kvar även att bli så skört så det trasslar sig till stora tuvor och därmed måste tas bort…
Har dumpat schampoot helt, använder bara balsam och inpackning (Biolage eller Graham Webb för skadat hår) som frisören rekommenderade. Plattar aldrig, ingen sprej eller liknande.
Men likt förbannat har jag bara drygt 1/3 av den mängd hår på skallen som jag hade för ett halvår sen!
Förvisso har jag alltid haft vansinnigt tjockt hår så nu klassas det väl som tunnt men inte extremt tunnt.
Tappar dessutom övrig kroppsbehåring, mina ögonbryn börjar att se rejält tunna ut och lösögonfransar har införskaffats.
Som om detta inte vore nog har håret som kommer ut en väldigt dassig färg, är naturligt mellanblond men det här är någon grå-brunaktig nyans.
Några tips? Någon superinpackning? Vågar jag färga/tona utväxten eller är det mössa som gäller? 
Det här är egentligen ett miniproblem men jag saknar verkligen mitt hår…
Med vänliga hälsningar
Chess
Jag fick samma kalldusch av mina hormonbehandlingar, och mitt långa hår är idag tunnt och växer långsamt.
Jag fick håravfallet att stanna av efter att ha experimenterat mig fram med kosttillskott ett par månader. Stark omega-3, D-vitamin i hög dos, mycket magnesium, allmänt B-tillskott och extra Biotin, plus ett tillskott med både MSM och silica, står på min meny varje dag för både hälsans och hårets skull.
Tvättar håret max 2ggr i veckan, borstar med svinborste för att minimera slitage (och aldrig borsta vått hår!), fönar bara i nödfall och låter håret självtorka. Använder balsamspray när håret är trassligt, och flätar håret innan jag lägger mig.
Vad gäller schampo och balsam har jag testat balsammetoden utan större framgång, och är nu tillbaka på schamponeringar och gör inpackningar varje vecka medan jag ligger i badet.
Vid schamponeringen masserar jag hårbottnen noga, till den grad att min pojkvän suckar ljudligt om jag ska tvätta håret eftersom det tar en timma… ;-)
Vänliga hälsningar
Cindy
Jag verkar ha kommit på något som funkar för att slippa trasslet i alla fall! 
Har bytt till en gul burk med inpackning från L'oreál och senaste jag köpte hade de specialpris på schampoo + inpackning i samma serie. Funkar toppen! Gör inpackning varannan dusch det vill säga 1-3 gånger i veckan, varannan blir det "bara" schampoo + balsam. Behöver tyvärr duscha håret rätt ofta..
Sen har jag börjat fläta verkligen varje kväll (tack för tipset Cindy) och det minimerar trasslet.
Har börjat ta ett allmänt vitamineral tillskott också.
Med vänliga hälsningar
Chess

Har samma problem, jag måste fläta håret, annars är det en katastrof på morgonen, samt använda inpackningar. Mitt nya köp är håroljor, funkar bra och mitt hår blir mjukt och slätt igen.
Qui dormit, non peccat