Det är jobbigt med bröst!
Har riktigt stort problem med mina bröst.
Kan inte använda vanlig bh, får skav av byglarna. Kan inte heller använda sport-bh, får allergiska reaktioner på ryggen pga det. Just nu går jag med en bikiniöverdel med halterneck, får tydligen utslag av snöret i nacken.
Sover utan bh, som man ska göra. Vet inte riktigt varför det har blivit så. Funderar på köpa nya bh's, men är inte sugen på att ha bh utan byglar. Känns jätte konstigt om man inte har det stödet. Har stora bröst så jag vill helst ha något som ger bra stöd.
Det är skit att vara allergisk mot material 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Men vilket material är det du reagerar på?

Om du får skav av byglarna så är det antingen fel storlek eller fel modell! Vart skaver de någonstans? bomullsbh är bäst för huden, har du sådana?
Qui dormit, non peccat
Jag kan också få små skavsår i på sidorna av brösten (under armhålan nästan), men då är det oftast en kupa som inte varit tillräckligt bred eller som helt enkelt skavt pga materialet!
Men fungerar inte "rätt modell", tyg i bommul, eller att korsa bh banden i bak (till bh:ar med löstagbara band) så kanske du kan prova FreeBra som sista utväg?
Hakuna matata!

#1 Det är polyamid som jag antagligen reagerar på. För de flesta sport-bh'ar består av just det. Har två stycken och reagerar likadant på dem.
#2 Men det är väl konstigt att skaven dyker upp nu, eller kanske för det är dags att skaffa nya bh'ar. Har ju haft dessa länge, och har inte haft problem med dem tidigare.
Dessa bh'ar är köpta i en Triumph-affär, så det är ju rätt storlek. Får man hoppas iallafall 
#3 Ska in och se på kappahl, tycker de har ett bra utbud på bh'ar. Bland annat bh'ar i bomull, tror jag 
#4 Att du reagerar nu kan vara att det är kallt och att luften är torr. Vet att jag blir torr och får exem på vintern.

#5 Fast jag reagerade likadant på sportbh:n på sommaren också 
Det har tyvärr blivit långt mellan bomullsmodellerna jämfört med för några år sedan. Har fått ge upp att hitta nån som passar i bomull senaste åren.

#4 passformen försämras efter användning så det är inte så konstigt! mina gamla bh som var jättesköna sitter inte alls lika bra längre.
Qui dormit, non peccat

#8 Då vet jag vad jag ska göra imorgon