Efter borttagen p-stav
För sju veckor sedan tog jag ur min p-stav, det var min andra och har totalt haft det i drygt fyra år. Under denna tid hade jag i stort sett obefintliga blödningar vid två tillfällen, och nu väntar jag bara på att mensen ska komma.
Miin huvudfråga är, ni som haft p-stav, hur lång tid tog det för er innan mensen kom? Jag har inte haft några pms-liknande symptom heller. Dock vid något tillfälle har jag haft geléaktiga, klumpiga, ofärgade flytningar, vadan detta tro?
Känns lite knäppt, jag måste ju vara den enda tjejen som längtar efter sin mens :P
/Christine
Jag har alltid haft oregelbunden mens.. Men med p-staven i under 3 år var min mens helt regelbunden.. Man kunde typ ställa klockan efter den. Så jag förlorade aldrig min.. Den blev i stället som den skulle vara nu när jag haft den ur ett år så är min mens tillbaka till att hoppa.. ibland 28 dar i mellan, sen 35, sen 31 en gång bara 15 dar i mellan.. Inte det minsta kul.
Särskilt inte när man vill ha barn heller. =( Svårt då när den inte sammarbetar.
Men säger dom inte att det kan ta upp till ett år innan allt är som det ska igen? Fast det är kanske bara något jag hittat på..

För mig kom den tillbaka till regelbundet direkt när jag tog ur. har 28 dagar i cykeln och har haft det direkt efter att ja slutat med preventivmedel. Både p-stav och p-piller.
Men jag vill inte vänta ett helt år ju! :P Vi går också i barntankar nämligen och kom överens om att försöka så fort jag har fått mens så att vi vet att det fungerar på det planet iaf, och det faktum att den inte har synts till på över fyra år och jag innan dess använde p-piller så den kom precis på dagen varje månad. Och innan p-piller så var den oregebunden… Suck, jag försöker att inte tänka så mycket på det men det är svårt när man nästan hoppas att det har kommit något när man ska gå på toa.
/Christine

De flesta jag känner har fått tillbaka sin mens inom tre månader efter alla preventivmedel förutom p-spruta som tagit lite längre tid.
Jag själv har bara en massa problem med preventivmedel och har aldrig haft samma under så lång tid att jag räknas!
Hoppas iaf att det går bra med bebisplanerna och att den kommer tillbaka så snart den bara kan:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Tack, tack! Har det inte hänt nåt i januari/februari så ska jag nog kontakta barnmorskan och höra mig för med henne lite mer. Är så frustrerande för det har redan varit massa strul med at få ut den här staven, försökte första gången i augusti men dom fick inte ut dn på vanligt vis så blev en operation under narkos i oktober istället, så jag tycker jag har väntat tillräckligt länge nu…
/Christine
#5 Oj, lite avis på dig som fick narkos! Min stav slet de bokstavligt talat ut 
#6 usch vad hemskt.. =(
Jag tyckte det var obehagligt att ta ut min men hon som gjorde det var väldigt försiktigt, det tog en stund men det gick bra.
#6 - Det var efter andra försöket med att få ut den som det beslutades att de skulle bli operation, den satt alldeles för djupt och det är inget att vara avundssjuk på tro mig. Den första jag hade togs bort hur lätt som helst så fattar inte vad som blev fel med denna…
/Christine

Sitter också och längtar efter mensen.
Har ätit cerazette i några år och har inte haft någon mens under den tiden.
Slutade med dom den 13 sept och den 14 okt fick jag första mensen, lite mystisk, men jag godkände den som sådan. Ons 2 nov den andra.
Nu väntar jag fortfarande på tredje som skulle ha kommit 7 dec.
Tyvärr inget + än så nu vill jag ha mens så jag har någorlunda koll på ÄL om jag har tur.
Jag fick mens idag :D Sånt lustigt tillfälle, jag jobbar i en ica-butik och en kollega köpte bindor bara för att hon hade en gammal kupong liggandes i plånboken. Jag hade under morgonen känt mig lite konstig i magen och det kändes om att det hade kommit lite men jag har inbillat mig flera gånger. Men så när hon kom så ber jag henne byta av mig i kassan bara så jag får gå på toa iaf, och jodå det var blodigt i mina fina trosor såklart ;) Hon skrattade gott åt mig när jag kommer och ska köpa både bindor, panodil och nya trosor :P
/Christine

Grattis, vad roligt för dej!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Tack! Känns så skönt att slippa bry mig om det mer :) Nu ska vi bara sexa när vi känner för det som en god vän sa, ska försöka att inte tänka massa på ägglossning osv nu i början utan bara köra på :)
/Christine
Min mens kom månaden efter och var mer regelbunden än den nånsin varit =P
kan ju säga att det inte har kommit mer mens sen sist :P Och inget plus på gravtester heller…
/Christine