Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 7096 ggr
Emelie-E
0

När ska det ge sig?!

Jag fick barn för snart 10 veckor sedan och har nu problem med blödningar.

I början hade jag de vanliga blödningarna och avslag men som gav med sig efter ca 4 veckor. Sen så var det något uppehåll och sen började jag blöda igen. Massor till en början och det höll i sig i nästan 4 veckor. Sen avtog det i lördags och jag var helt fri i kanske 1-2 dagar och nu har jag en jätteblödning igen! :( 

Var hos min bm för återbesök i måndags och allt såg normalt ut och hon sa att den tidigare blödningen helt enkelt kunde bero på att livmodern inte läkt helt så jag började blöda lite till + att jag fick min mens i samma veva.
Men vad är då detta? Ny mens? Så här mycket? Har aldrig blött så här mycket innan. 

Jag är så trött på mina blödningar nu va. Konstant i 10 veckor. Det börjar tära på mig :(

Banankaka320
0

Du kanske ska kolla igen? Gör det ont? Jag vet en som hade kollat sig och dem sa att allt var normalt, men hon fick åka in akut sen för det var något kvar iallafall och det gjorde jätteont och blödde väldigt mycket :s

Emelie-E
0

Nej, det gör inte ont. Det enda som gör lite ont är en värkande känsla i underlivet, men den har jag haft hela tiden. Inte i, utan mer benet runtomkring som värker. 
Nu har jag visserligen även fått någon mensvärksliknande smärta. Men den är så svag så man tänker knappt på den.

Bunn
0

Jag har inga barn, men är det inte väldigt tidigt att få mensen tillbaka efter 10 veckor?

Emelie-E
0

Det beror på om man ammar eller inte. Jag slutade amma efter tre veckor så min mens har med all säkerhet kommit igång redan. Misstänker att det var den jag hade nu, då jag slutat blöda idag. 
Sen har jag säkert haft den innan också, men det har jag ju inte märkt.

Maria
0

Jag hade mensliknande blödningar under graviditeten och fick mens ganska omgående efter förlossningen och ammade helt i 3 månader.

Jag tror att det är väldigt olika från kvinna till kvinna.

/Maria

Emelie-E
0

Ja, precis, det är olika för olika personer. 

Jag har slutat blöda nu. Hoppas jag iaf. Men igårkväll så började magen göra ont. Mensvärksliknande. Kan väl inte vara mensvärk då jag inte blöder en droppe just nu, så vet inte vad det kan vara? 
Och som jag skrev i tidigare inlägg så tror jag att det var mensen jag precis haft.

Bunn
0

Okej!

Tack så mycket, då har jag lärt mig något nytt, idag också :)

mongu
0

# 6 Tycker du ska kolla upp detta igen så du inte har nån infektion då du har ont i magen. Det är bättre att kolla en gång för mycket.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Theriss]
0

Du kan ju ringa till KK akut och höra vad de säger om det. De kan ju göra vul om inte annat och kolla livmodern.

Emelie-E
0

Jag slutade blöda strax efter jag skrev detta inlägget. Så nu har jag varit helt fri från blödningar i några veckor och det är så skönt! =)