Mens eller vad?
Hej hej! första gången jag skriver här, men har vart inne och läst lite då och då :)
Jo det är så att jag använder nuovaring som preventivmedel, och jag är lite halv slarvig och glömmer att ta ut den då och då, sist jag glömde ta ut den i tid var mensen jag skulle ha innan jul, kom på att jag typ skulle tagit ut den ca 2 veckor innan, gick till apotektet och hämta ut en ny och satte in på julafton. Sen glömde jag även ta ut den i tid i januari och satte i en ny direkt jag kom på det, (brukar ha tisdagar som byt/ut/in dag) på söndagen den 24 januari. Så logiskt sett så ska jag ju ta ut ringen nu den 13 februari då det gått "tre" veckor med ring och vara ute en. Men idag är det tisdag och jag har fått min mens tror jag, det blöder iallafall. Så kan mensen bara så där två månader senare komma på själv att det är tisdagar ringen åker ut.
Ska även tilllägga att de gånger jag skött det ordentligt så har jag tatt ut ringen en tisadg, men inte fått mensen förens lördag söndag samma vecka, och då har den slutat tisdag/ onsadg veckan därpå då jag satt i ringen igen.
Är detta helt snurrigt och hur ska jag göra nu? För att komma på rätt spår igen? Ska även tilläga att jag under minna slarviga veckor har haft oskyddat sex.
Hoppas någon har en aning om nåt för det har inte jag haha. Får ringa ungdomsmottagningen imorgon annars :)

Den skyddande effekten är bara i en månad, sen bör man byta ring för att vara säker på att man inte blir gravid.
Man kan faktiskt använda ringen till att skjuta upp mensen så det är det du har gjort. Du har fått en mellanblödning troligtvis, vänta tills det blir tisdag och sätt i ringen som vanligt så kommer du att få samma cykel igen.
Qui dormit, non peccat
Okej så jag ska ta ut ringen nu och ha min mensvecka denna veckan och sätta i en ny nästa tisdag ?
Har lusläst instruktionsboken men fattar verkligen ingenting typ..
Blodet som kom igår var det ända som kom, mycket på pappret när jag kissat och lite ljusrosa nästa gång jag kissade. Sen helt som inget hade hänt. Och idag blev det samma som igår, jätterött på pappret, nästan inget bara lite rosa kissgång två. Och nu inget igen?
Har aldrig haft mellanblödning innan, men det kanske är såhär det går till?! :)
#2 Ta ut ringen nu, låt det gå en vecka utan och sätt sen in en ny. Efter det fortsätter du som vanligt (ring 3 veckor, 1 utan och sen ny ring).
Var så min gynekolog förklarade att "normala fall", dvs de som använder den som p-piller, gör vid genombrottsblödningar om man har NuvaRing.
Sen är nog inte ett grav. test fel om du har slarvat så mycket..
Med vänliga hälsningar
Chess