Vad hände med kondomen?
Jag och en kille som jag precis börjat träffa hade sex inatt, när kondomen skulle på blev det lite snett och han låg och fixade med den en stund.
Jag såg nu att det var vita fläckar på lakanet och tog för givet att det var sperma men sen slog tanken mig, borde inte sperman vara inne i kondomen??
Har inte så jättestor erfarenhet inom detta, men kan det rinna trots att man har kondom? Eller är det lika bra att ta en dagen efter piller utifall att, finns det något annat ställe än ungdomsmottagningen då som ger sådana tabletter gratis på helgen?
Sperman kan ju ha runnit ur kondomen när han tog av den. Visst finns en risk att den gått sönder, men det ska du fråga honom innan du tar dagen-efter-piller (inget man ska leka med, man kan må fruktansvärt dåligt av dom!).
En annan möjlighet är att det är dina egna slidvätskor som runnit ur och ut på lakanet. Är fläcken stel så är det dock troligast sperma.
Prata med killen och fråga, det är det enda raka att göra. Och det är inte pinsammare än att ha sex ;-)
Vänliga hälsningar
Cindy

Självklart kan kondomen ha gått sönder! Sitter den snett på kan det rinna ut m.m. Det är bara att fråga han och kanske at ett dagen efter-piller för säkerhets skull.
#1 Fläcken är inte stel utan tunt vit.
Åh, förstår inte ens varför det är svårt att fråga, det känns så bra med honom och har aldrig känt mig så trygg!
#3 Kan man inte fråga sådant så ska man inte ha sex, ursäkta om jag låter hård men så är det faktiskt. Skicka ett SMS om du tycker det är jobbigt att säga orden, men fråga måste du.
Tro mig, han kommer bli tacksam att du frågar om du är orolig. Speciellt när det finns risk för ofrivillig graviditet, eller att erat sexliv falnar för att du blir rädd att det ska hända igen, eller att er relation blir sämre för att du låser dig för sådan kommunikation.
Inget att vänta på, du måste fråga så du hinner ta dagen-efter-pillret i tid om det krävs. Men som sagt dumt att göra det i onödan.
Pepp pepp!
Vänliga hälsningar
Cindy

Jag vill ge enormt mycket beröm för att ni använder kondom.
Väldigt ansvarsfullt fast det råkade bli lite tokigt just denna gång
Låg ni kvar och myste efter han tagit av kondomen? Det kan komma sperma efter utlösning också när det sista som blivit kvar åker ut.
Kan ju vara som dom andra svarat att det är dina egna vätskor eller att kondomen gått sönder.
Det är tyvärr för många alternativ för att chansa.
Bäst är att fråga annars kommer du att tänka på detta hela tiden.
#4 Säger inte emot där. Av ren nyfikenhet, är det vanligt att man blir illamående? Minns när jag var på UM med klassen i 8:an och då berättade de inget om biverkningar utan det lät som om man kunde ta dagen efter lite hur som om man råkat slarva med preventinmedel (sedan förstår man ju själv att det inte är en långvarig lösning). Trodde man kunde ta för säkerhets ifall man var osäker.
Jag pratade med honom igår och det är lite osäkert, han var lite snabb med att slänga kondomen och trodde väl inget annat, om han hade vetat att den gått sönder hade han ju sagt till så det var därför jag drog mig lite för att fråga. Så nu är frågan.. borde jag åka till UM imorgon, ca 60 timmar senare, OM de ens tar emot mig? De brukar aldrig ha tid, finns det andra ställen att få dagen efter piller på?

#6Jag blev inte illamående när jag tog dagen efetr piller då kondomen gick sönder. Inga andra biverkningar heller.
#6 Man kan räkna med illamående och huvudvärk i någon grad. Är man känslig kan man bli riktigt illamående i två-tre dagar, det är ju trots allt en dunderkur hormoner.
Men givetvis är det lindrigare än en medicinsk abort! Är du orolig är det bättre att ta pillret.
Du kan köpa det receptfritt på Apotek och i butiker som får sälja receptfritt. Kom ihåg att ta det innan de 72 timmarna gått bara.
Vänliga hälsningar
Cindy
#8 Låter inte så jättekul, men försöker fixa ett imorgon. Bättre att vara på den säkra sidan så får man se till att undvika detta i framtiden.
Tack för all hjälp!

Du kan fa pa akuten ocksa :)
// Amanda
Nu är det väll kanske lite sent, men det kan ju faktiskt även vara du som "kladdat ner"^^
Jag kommer ihåg en gång då jag och min pojkvän hade sex, och jag var lite extra "taggad". Vi hade sex, och efter ett tag så frågade jag "Har du kommit….?" (tänkte att han kanske "körde på" ändå). Men nejdå, det var bara jag som var så vår att det hade runnit ut i mängder - precis som om han skulle ha kommit xD
Det är ju ofta tynnre och mer lättflytande hos oss tjejer :)
Hakuna matata!
#11 Tror nog det kan ha varit jag, var väl rätt så "taggad" jag själv haha. Men åkte till um ändå, blir att fixa p-piller nu tror jag allt så man slipper sådant här krångel! 
Ett stort plus för att ni använde Kondom, det gjorde jag och min pojkvän i början också. Sen gick jag över till P-piller. :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se