Illaluktande menskopp?
Jag har väl haft min menskopp i ett år lite drygt och nu verkar den ha börjat lukta. Vet inte om det är jag eller koppen som startat problemet.. Eller ja, det måste ju komma från mig på nått vis. Jag brukar sterilisera den genom att koka den några minuter mellan användningarna, men lukten försvinner inte helt av det. Någon som har tips, råd eller idé om varför den luktar och hur jag får bort det?
Jag brukar tvätta min med parfymfri tvål (neutral) mellan varven, och sedan koka. Det brukar få bort eventuell lukt.

Det brukar jag också.. Jag funderar på att tvätta av den med alsolsprit och sedan koka den, vad tror ni om det?
Jag spritar av min och den luktar inte alls. När jag använder den så tvättar jag av den med tvål och vatten ett par gånger per dag.
Jennie

har den några sprickor eller liknande?
Jag har haft min kopp nått år nu, min har aldrig luktat konstigt. Brukar bara sprita av den ibland, och under användning tvätta den med mild handtvål.
Qui dormit, non peccat

#4 Nej, inte vad jag har märkt. Men jag får nog försöka sprita av och koka den en omgång till.