Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 8922 ggr
Kaninisen
0

Kissnödig

Jag har riktigt jobbigt med toalettbesök om dagarna, ska man bort med skolan blir det riktigt jobbigt pga att det inte alltid finns tillgång till toalett. Har jag oturen att ha världens minsta urinblåsa eller kan det vara urininfektion eller något? Eller kanske bara psysiskt? Kan man typ "träna" urinblåsan? Känns ju så himlans jobbigt att gå på toa varannan timme!

elyse
0

Kolla upp om du har urinvägsinfektion hos din husläkare. Det är viktigt att få det behandlat.

Mona22
0

Kan också, om det inte är urinvägsinfektion, sitta i hjärnan. Jag blir alltid nödig innan jag ska flyga eller åka bil. Trots att man gått hemma så måste man gå igen när man kommer till flygplanet.Skrikandes. Alltid!!
sen om man vet att det inte finns någon toa i närheten blir man nödig såklart.

Cindy
0

Sväng förbi vårdcentralen och lämna ett urinprov så vet du snabbt om det är urinvägsinfektion.

Dricker du mycket Cola, kaffe, te eller andra koffeindrycker? Det är urindrivande och kan orsaka att man behöver kissa ofta.

Vänliga hälsningar
Cindy

Musiken
0

Jag har ocksa haft problem med att kissa maniskt forr. Det gar att trana bort dock! Aven om det kanns som att man kommer kissa pa sig om man inte gar just den har sekunden, sa forsok anda att halla dig. Borja med 30 sekunder, och jobba dig uppat till flera minuter, tills du kan kontrollera det helt. Knipovningar medans du kissar ar ocksa bra. Fixar muskulaturen och lar hjarnan att du kontrollerar nar du kan och inte kan kissa.

mco92
0

Gör det ont när du kissar? Eller kommer det bara några droppar när du är kissenödig så ofta? I så fall är det nog urinvägsinfektion. Fast man kan ändå ha det så att åka till vårdcentralen är ju ett tips..

Jag är en sån person som håller mig hela dagar ibland (jag vet mycket väl att det inte är bra, men har lite fobi för offentliga toaletter), men också om jag är hemma en hel dag och känner att jag behöver kissa så gör jag det, och då kan de bli hur många gåner som helst på en dag.

Så som innan berättade så kan du nog öva upp det också men knipövningar och sånt..

Maria
0

Man kan träna urinblåsan med att försöka vänta lite längre varje gång man är kissnödig. Alltså inte springa så fort man känner minsta lilla.

Givetvis ska man som andra skrivit först kolla upp så att det inte är någon infektion.

Annars stämmer det att mycket sitter i "huvudet"Flört

/Maria

Kaninisen
0

#5 Ont gör det inte men ibland känns det inte riktigt som om jag är "klar" utan att ja egentligen skulle kunna kissa lite till fast det inte finns något.

#6 Tror jag skulle behöva öva lite, mycket psysiskt innan jag ska på bio eller på ett flygplan och kan gå säkert 3 gånger innan och änå sitter jag under bion eller på planet och tänker att jag inte får bli kissnödig..!