mellanblödningar? hjälp !
Jag började ta p-piller för första gången nån gång i slutet av juli/början av augusti och ville skjuta upp min första mens. Så när första kartan va tom började jag på en ny direkt, alltså åt inte de där sockerpillrena, utan började direkt på en ny.. Och allt gick bra, sen när den kartan tagit slut fick jag min mens efter några dagar.. Men ungefär 1 ½ vecka efter den mensen tagit slut, började jag få brun aktiga flytningar, som sen blev mörkare o mörkare, och nu denna veckan har de varit röda. De har även varit lite små typ som klumpar i de här flytningarna under hela tiden.. Nu är de helt röda, men det är inte mens, för konsistensen och lukten är ej samma som vid mens.. Jag har haft dem sen nån gång i början av förra veckan, och jag har ej haft feber eller några smärtor eller så.. Men blir ändå orolig ifall det skulle kunna vara ngn infektion eller så…
Så det jag undrar är, kan detta vara mellanblödningar pga att jag sköt upp mensen ? Någon som varit med om ngt liknande, var snälla skriv så mycket ni kan =)
Jo det låter som att din kropp blev lite chockad av den behandlingen helt enkelt om allt hände så tätt/fort.
Jag skulle inte oroa mig i din situation utan fortsätta att äta pillrena som man ska och vänta för att se om det stabiliserar sig, vilket kan ta en stund.
Jag har aldrig tagit p-piller eller liknande och har under 1 år nu haft mellanblödningar, har haft mens i ca 5 år (känns som en evighet!). Är det inte något man kan få lite senare då?