Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 6500 ggr
BlondieKarro
0

Två veckors mens..

Har haft mens i 16 dagar nu och börjar verkligen tröttna… Började för ca 1 ½ månad sen med att äta Cerazette. Någon som vet om det kan vara för jag äter Cerazette som mensen varar så länge och som gör att den kom sent? När jag inte har preventivmedel så har jag den 5-6 dagar och regelbundet.

Tina-A
0

Det har säkert med Cerazette att göra! När jag började med den hade jag mens i 3 månader, men efter det fungerade det kanon :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

chade
0

Jag började med cerazette för ungefär 4 månader sen, och jag har haft 3 mellanblödningar. Som varat ganska länge, en av dom började för några dagar sen. Men det är typ normalt att det ska vara så. Sen blir det bättre!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Elshira
0

Det blir ju en hormoniel obalans när vi börjar knapra piller och sätta i stavar. Det tar ett tag innan kroppen hinner vänja sig!

Själv satte jag i P-stav för drygt ett år sedan, och jag har fortfarande mens i 1-2 veckor (innan hade jag oftast 5 dagar), för att sedan kanske vara utan mens helt i 2 månader.

Men ge det lite tid 3-6 månader i.af, och se om det blir lite bättre i.af.

Själv åt jag p-piller förr. Åt neovletta i 2 månader men då blev jag grinig opå precis allt och alla, t.o.m. mig själv… Sedan köpte jag yasminelle och allt blev frid och fröjd igen. På slutet med yasminelle (efter drygt 2 års användande) började min mens dock bli lite knasig, började blöda tidigare och tidigare för varje karta jag åt. Så ibland kan det gå jätte bra först och sedan gå mot det värre.

Mene som sagt, ge pillerna lite tid och se åt vilket håll det går. Blir det bättre så kör ett litet tag till osv.

Hakuna matata!