Mensvärk men ingen mens?
Jag slutade ta p-piller i fredags förra veckan för det är dags för "mensveckan" nu, men grejen är det att jag har inte fått min mens än, även fast jag har otrolig mensvärk vilket jag alltid brukar ha när jag får mensen..
Min mens brukar alltid vara regelbunden och den brukar komma runt natten mellan måndag/tisdag men det har fortfarande inte kommit än, och det gör mig väldigt orolig..
Kan det bara vara så att mensen blev lite "oregelbunden" ? För jag har inte haft sex på ett tag nu så jag kan ju knappast vara gravid iaf..
Det är väldigt vanligt att man blir oregelbunden i mensen när man slutat med p-piller. Det tar helt enkelt kroppen en stund att komma i balans med den egna hormonproduktionen igen.
När man tar p-piller så kan man ofta som du ställa klockan efter mensen, men väldigt få som inte tar p-piller kan göra samma sak. Det kan variera allt från ett par timmar till ett par dagar med när mensen kommer.
Du har mensvärk, så mensen är troligen på väg. Men stress och oro kan i sig skjuta upp mensen, så släpp oron, och ta det lugnt, så ska du se att den kommer!
Om du har problem med mycket mensvärk så prata med din gynekolog. Somliga mår bättre av att äta p-piller, och andra av att äta p-piller utan uppehåll för mensblödning. Och om inte annat så finns det bra värktabletter som läkaren kan skriva ut, t.ex. Orudis, som är mycket mer effektivt än Ipren och Alvedon.
Vänliga hälsningar
Cindy
Okej tack för svaret, jag ska komma ihåg det till näst gång det är dags, och om den då är lite sen! Jag fick min mens nyss nämligen så allt är okej nu 
Jag ska prata med läkare tror jag för jag har varit och fått "råd" hos både vanlig barnmorska och en gynekolog, och då tipsade hon mig om att äta p-piller 3 månader i streck och sen ha uppehåll för mensen, men det verkar inte ha funkat så min sista utväg nu är vårdcentralen tror jag! För jag orkar inte ha det så här varje gång