Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: sjukdomar
Läst 7651 ggr
mollycrimson
0

Mynt mot underliv - farligt?

Okej, nu sökte inte jag på något liknande på denna sajt då jag knappast tror att någon har skrivit om det.

När jag var ute igår så hade jag inga fickor så jag satte mina sedlar innanför strumpbyxorna eftersom de är supertajta. När jag sen köpte en drink & fick då bl.a mynt som växel som jag också satte där. Vad som hände när jag sen dansade var att mynten gled ner, ett hamnade INNANFÖR trosorna.

Jag skyndade mig ganska snabbt in för att fixa eftersom det inte kan vara speciellt hygieniskt att h ett mynt som ligger & gnider.

Jag har mens as we speak, men bör inte alls ha mensvärk nu. Så när jag fortsatte dansa fick jag plötsligt ont i underlivet, eller snarare inuti. Detsamma hände idag när jag skulle på bio med min kompis. Jag känner igen smärta då jag har provat sätta i spiral så var det livmodertappen det gjorde ont i. Inte alls på samma höga nivå men den typ av smärta & jag är väldigt orolig nu för att myntet ska ha något med saken att göra.

Kan myntet ha något med smärtan att göra? Är livrädd just nu.

Kan tillägga att jag är hypokondriker.

Gudris
0

Jag tror inte att myntet har med smärtan att göra. Ser inte varför det skulle ha nått samband :)

Cindy
0

Alltså visst, mynt är bakteriehärdar och inget jag skulle stoppa IN i slidan. Men att det bara halkat ner i underkläderna tror jag verkligen inte skulle orsaka infektion.

Troligen är det du känner av mensvärk eller ägglossning. Men mår du inte bättre snart så gå till en gynekolog för en koll.

Vänliga hälsningar
Cindy

[Tassy]
0

Även om det nu skulle rent teoretiskt kunna vara myntet så går det inte så fort att få besvär som du beskriver. Sen att du har mens skyddar dig faktiskt nu - det förhindrar nämligen att bakterier tar sig in då det hela tiden sköljs rent där nere. Så ingen fara eftersom myntet inte var in Glad

Karmatarerskanise
0

#3 Jag skulle snarare säga att man är med mottaglig då man har mens, eftersom "vägen" är mer öppen.

Bakterierna kan ha kommit in i urinröret, men om det känns som menssmärta är det nog det.

[Fiction]
0

Om det är till någon lättnad, läste jag någonstans någon gång (minns tyvärr ej var) att metallen som myntet är gjort av - d v s en blandning mellan nickel och koppar - tar kål på de flesta bakterier.

Skall vi tala om bakteriehärdar, är det främst rivna sedlar som blivit lagade med tejp som man skall akta sig för.

Ergo: Nej, jag tycker att det låter högst osannolikt att din smärta orsakats av mynt-incidenten. Antingen är det bara ett olyckligt sammanträffande, eller så är det ngt psykosomatiskt. Ngt annat är föga troligt.

Sara
0

Jag brukar lägga mina pengar i bh:n. Glad

Sara

Karmatarerskanise
0

Jag brukar lägga dom i plånboken ;) Men sen brukar jag inte gå på klubben och dansa heller iof.

Sara
0

# 7 Men det är inte alltid man vill ha väskan med sig. Flört Annars brukar faktiskt jag ha dem där med. Skrattande

Sara

mollycrimson
0

Tack för alla svar!
Jag brukar ha lite problem med fantomsmärtor, är hypokontriker också men man vet ju aldrig..

Har inte ont längre iaf, så jag hoppas att det inte var någon fara!

Sara: jag använder sällan bh då mina bröst inte är så stora. då är det strumpbyxan som agerar plånbok^^

JossanH
0

#4 Håller med, har också hört att det är ökad infektionsrisk under mensen.

Sajtvärd på Iller.ifokus