Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 6518 ggr
Falurven
0

Illamående - graviditet

Är sjuuukt illamående och undrar om någon av er har tips över hur jag kan lindra skiten? :P

Var illamående då jag somnade inatt och lika illamående då jag vaknade igen. Är det bara att härda eller finns det nått knep som jag har missat?

Mvh Nathalie

[Fiction]
0

Åksjuketabletter?

Ingefära? (Husmorsknep.)

Aviendha
0

Åksjuketabletter, magnetarmband mot åksjuka/illamående, småäta lite hela tiden, suga på halstabletter och dyl.. Kanske?

[Fiction]
0

#2 Jag ställer mig dock tveksam till att rekommendera småätande, då det påverkar blodsockerkurvan negativt.

pyromanen
0

Har varit illamående fram till vecka 12 varje graviditet, fast inte lika illa hela tiden.  Det som funkar bäst för mig är att alldrig bli för hungrig, försöka hålla jämnt blodsocker.  Feta saker som inte är söta, t.ex. nötter, oliver, ost mm.  Sen verkar det vara stor individuella skillnader vad man klarar att äta, men det viktiga är nog att hitta på nåt, för blir man för tom i magen blir det som värst.

Aviendha
0

#3 Det har du nog rätt i :) Tänkte mer på om det var en kort fas/akut period under dagen, under den korta tid jag själv var hysteriskt gravidillamående så var det just att peta i sig något litet, typ en vindruva eller så, som hjälpte mest när inte prostafen räckte till. Att äta minst 6 mål om dagen för att aldrig hamna i en dipp kan nog hjälpa men jag lyckades aldrig få till en rutin på det :S

Falurven
0

Tack för alla svaren!

Nu kommer jag väl inte att plågas av illamående nått mer eftersom jag är ganska säker på att jag håller på att få missfall :/

Mvh Nathalie