Kissnödig!
Tror jag håller på att bli galen. Efter stroken får jag inte äta mina Progynon tabletter. Alltså har jag fått tillbaka hela klimakterieköret. Värmevallningarna kan jag stå ut med. Absolut värst är att jag vaknar 4-5 gånger varje natt och är kissnödig. Dels jobbigt att behöva gå på toa å sen att man inte får sova. Nån som känner igen sej? Nån som vet nåt råd?
Nu är jag inte i klimakteriet men får springa på toa som en galning om jag dricker minsta lilla efter middagen som äts kl 17-18.
det är jättejobbigt! Vi snackar kanske 7-8 toabesök/natt om jag dricker som vanligt, och jag har typ konstant vätskebrist för att jag dricker så dåligt.
Om det inte är medicinska orsaker så kan det hända att man hamnat i en dålig cirkel genom att kissa för ofta. Då kan man med flit hålla sig länge innan man går och därvid komma in i bättre cirklar.
#2 När jag är vaken kan jag hålla mig många timmar, vilket jag får skäll av läkare för. 
#4 Aha, där ser man. Oj vad många fel jag gör med kissandet! 

Är du kall om axlar och/eller fötter när du vaknar och är kissnödig?
Sov med jamas och sockar eller tossor några veckor och kolla om du får sova bättre sedan. Funkar kanske inte på en gång om du är van att kliva upp några gånger per natt, men efter ett tag så blir det färre och färre gånger du behöver kliva upp på natten, i alla fall om det är det "fel" som jag tänker på