Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 5463 ggr
[silkesnosen]
0

Den kvinnliga cykeln!

Hmm känner ni av "månadscykeln"…hormonerna och så?

Jag upplever att det styr både humör, energi, lust…runt ägglossning är jag som en killkompis sa; "löpsk hynda", sagt med glimten i ögat Flört Hmm och ser potentiella män överallt, medans jag är helt ointresserad vid andra tillfällen. Jag äter inte p-piller längre och jag märker att variationerna i mig också blivit tydligare med åldern! Skrattande

Just att kroppen förändras hela månaden och att jag känner hur den går igenom alla faser…och kroppen känns annorlunda…sedan kan ju smärta vid ägglossning och mens vara extremt jobbigt, men gör ändå att jag känner mig kvinnlig……

Tycker att det är fascinerande !Skrattande

Mosaik02
0

jag instämmer helt i vad du säger Skrattande

jag har insett att jag mår som bäst när kroppen slipper hormoner och sånt utan får följa den naturliga rytmen varje månad med ägglossning PMS och sen mens

märkliga är dock att jag har svår PMS och mår skit av den har svår mensvärk men på nåt vis så går det ändå att uthärda för man vet på ett ungefär när det sker och när det går över

[silkesnosen]
0

#1 mmm jo jag mår mkt bättre utan hormonpreparat oxå! PMS, jo det har jag…mer att jag blir extra "down", men smärtor vid mens…o ja….men det e liksom min kropp och jag känner den…….

Nu t.ex har jag en andra dejt inplanerad med ngn…o jag vet att den kan infalla när jag har mens…gör mig stressad…dels för att jag vet att jag inte utsöndrar ;) ! eh… utstrålar samma kvinnlighet el känner mig "på" då…..o att han kanske omedvetet biologiskt känner att han blir off….det kan vara ett aber :) Nåja kanske har jag tur o det "svischar" feromoner kring mig :) !!!