Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 8159 ggr
fredrikaa
0

yasmin 28

Äter just nu Neovletta 28. Ska inom nästa vecka byta till yasmin 28 för då är min nuvarande karta slut.

Varför jag byter är för att Neovletta 28 har gett mig biverkningar i över 2 månader, nästan 3 månader. I början gick det super bra fast nu ca 6 månader senare har kroppen börjat visa att den inte godtar dom…

Mina biverkningar har varit (och är) .

Illamåande, varje dag efter jag har ätit. Och ibland utan anledning

Torra slemhinnor i underlivet (Efter samlag så känns det som om mitt underliv brinner. Känslan är kvar i ca 30 minuter efter samlag)

Uppsvälld mage (Har haft närmare i 3 månader..)

Smärtor i äggstockarna/livmodern (Det känns som knivhugg, vilket som har kommit dom senaste 4 veckorna)

Så nu hoppas jag att få slippa alla dessa plågor med mina nya p-piller!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

chade
0

torra, eller inte torra, mer sköra slemhinnor fick jag med när jag åt neovletta.. Kunde knappt torka mig efter att jag kissat utan att det gjorde ont efteråt. har precis bytit till Cerazette och ätit det i bara 5 dagar. Så vi får se om det blir någon förbättring!

Lycka till med dina :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

fredrikaa
0

Tack, lycka till med dina också! :D

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

chade
0

tack : )

Små stjärnor lyser också i mörkret.

viktoria91
0

Jag hade också biverkningar av Neovletta 28, minskad sexlust, lättretlig och viktuppgång. Nu slipper jag alla problem med hormoner med min älskade p-dator!Kyss

Cindy
0

Hoppas nya pillren funkar bättre för dig!

Slemhinnorna kan du vårda med olika medel. ACOs intimserie är bra, jag använder crèmen varje dag och glidmedlet (innehåller mjölksyrebakterier!) varje samlag.

2-3 ggr i veckan kör jag med Lactal, speciellt efter bad. Tvättar jag underlivet har jag bara vatten, eller lite Lactasyd Intim-tvål. Finns tvål och tvättolja i ACO-serien också.

Varierar byxor med kjol för att lufta underlivet, sover utan trosor.

Är man petig kan man få starkare slemhinnor oavsett hormoner. Lycka till!

Vänliga hälsningar
Cindy

fredrikaa
0

Tack för dina bra tips, super tack verkligen!

Jag sover alltid utan trosor, för att lufta mitt underliv. Vi ha hemma Lactasyd, så jag ska börja använda det igen, är lite dålig på det.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se