Större rumpa & lår?
Jag är väldigt smal och "spinkig" på hela kroppen.. Men jag skulle helst av allt vilja ha lite former! Jag äter sjukt onyttigt och rör aldrig på mig (går ändå inte upp i vikt alls)
Men nu till saken! Vad skulle ni rekomendera inom träning för att få större rumpa och lår, och bli "biffigare"? Alltså, jag vill nu inte bränna fett, utan bygga muskler och former! Jag kommer säkert få former med tiden i och med att jag växer men jag vill ändå fixa lite muskler, så styrketräning eller? vilka övningar isåfall? Boobies vore ju inte heller helt fel men det kommer väl och det kan man ju inte fixa sig genom träning! ;)
visste inte vart jag skulle sätta in detta..
Du kan ju gå till ett gym och fråga eller kolla på Google om hur man tränar upp musklerna på just benen och baken.
Du ska inte äta onyttigt oavsätt, även en smal person får problem med hjärt- kärlsjukdomar och diabetes. Ät i stället mer av vad som är bra mat och träna upp musklerna.
Sara
En del läggerpå sig fett av att äta onyttigt och inte röra på sig, men vill man ha muskler behöver man både träna och äta vettigt.
Ridning är bland de bästa sätten att bygga upp rejäla sätesmuskler och lårmuskler iallafall.
Men för att du ska göra det så krävs en bra kost också, men bygger inga vidare muskler av t.ex. chips och läsk. 
Du behöver äta en varierad kost och proteiner för att ha en bra grund att bygga utav.
#4 brukade rida innan då jag hade häst, men har inte det längre och mamma tycker det är dyrt att gå på ridskola så de blir nog svårt :/ vad är "bra" mat egentligen? :P
Grönsaker, kött, många fiskar. Kolhydrater och fett är nödvändigt.
Vad som inte är bra är socker (godis, kakor osv), vitt mjöl och fel sorts fett.
Sara
Som övriga redan påtalat, bra och varierad kost.
Sen kan jag verkligen rekomendera att börja jogga, att jogga i uppförs backar är otroligt jobbigt men krävande för musklerna och därmed bygger du. Men spring både i uppför och nerför då tränar då alla muskler i benen, att springa helt rakt tränar konditionen mer än muskler.
Att springa i uppförsbackar tränar även rumpans övre muskler, eller hur man ska säga, och detta gör att du kan få en mycket snygg, vältränad och dessutom sexig nedre ryggtavla.
Cykla med trögare växlar och i uppförsbackar.
Benböj tränar både rumpa och ben, ta gärna med 1-2kg extra så anstränger du lite mer. Kom ihåg att alltid ha armarna så rakt upp du kan och håll en rak rygg!
Ta två trappsteg i taget istället för ett, där tränar du rumpan och lår.
Du kommer att gå upp och ner i vikt den första tiden men sen kommer det att gå upp om du tränar och äter ordentligt, till en bärjan kommer du nog att få mindre former som sedan blir större just pga av det att fett tar mer plats än muskler.
Och muskler väger mer än fett.
Så i slutändan om du tränar riktigt så kommer det att gå upp både viktmässigt och formmässigt.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
#7 blir man inte smalare av att jogga?? för de vill jag ju verkligen inte då jag redan är underviktig.
tack för tipsen också :)
#8 du stärkar både skelettet och musklarna (och hjärta, lungor mm) om du joggar. Om du äter ordentligt bli du inte smal av det.
Är du underviktig eller bara naturligt smal? Om det är undervikt kanske du ska ta hjälp av en dietist?
#9 underviktigt, vad är en dietist??
#10 en som är utbildat på kost och kan hjälpa dig att sätta ihop en bra matplan.

Ät varierat och undvik halvfabrikat, om du är smal finns det ju inte heller någon anledning att äta lättvarianter av mat. Sen är styrketräning bästa sättet att bygga muskler.

Förlåt men vilket undebart problem.. jag har alltid haft stora lår och rumpa.
Men håller med om p-piller har vet ialla fall att brösten blir större.