Röda prickar på penisen
Min pojkvän undrar vad det kan vara då han får röda prickar på förhuden ibland.
Dessa prickar har max vart kring 2-3mm i diameter, med andra ord inte alls stora.
De dyker upp på huden som täcker ollonet och inte längre ner.
Álltså ifrån förhudens kant och 2cm ner mot roten så kan det komma upp ett "band" av röda små prickar.
Han har även fått röda prickar under förhuden också, alltså precis under ollonet och det som förhuden täcker.
Vad kan detta vara?
Han vågar inte gå och kolla upp det utan vill att jag först och främst kollar upp det här om det bör kollas upp eller om ni vet vad det kan vara.
Vet inte alls vad det kan vara men kan det inte vara någon form av exem eller irritation?
Låter inte som om att det skulle vara det då du inte skriver om det kliar eller liknande. Bara en tanke.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
#1 Det kliar ingenting på honom, det är helt tort och lent precis som det brukar vara och ska vara.
Så exem eller irritation tror jag inte med tanke på att det inte är klåda av något slag eller fuktigt som ifall det skulle vara en irritation.
Det är inte fuktigt som om att det skulle vara en irritation, det är heller ingen klåda utan de kommer bara upp.
Sedan går de bort under en dag.
Sist han fick det var i förrigår, då såg han det på kvällen och visade mig och jag frågade om jag skulle kolla upp det här vilket han ville.
Men sedan så morgonen därpå så var de borta.
Så de kommer och försvinner inprincip. Inget kliande eller irriterande.
#2 Okej, då har jag ingen aning =S
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
har för mig att killar kan få så efter dom haft sex..
Eller så kan det kanske bero på dålig hygien, eller att han tvättar för ofta där med någon stark tvål.. det kan vara Svamp.. för att han är torr.. skavsår..
Det kan ju vara vad som, han borde kolla upp det..
Man vet aldrig vad det kan vara för något!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Kan vara Svamp. Ofta känner killar inte av det men det kan visa sig genom små prickar, eller rodnad och frasighet.
Tror det finns recept fritt på apoteket. Men det är alltid bäst att kolla upp det så att man inte behandlar något i onödan. Dessutom brukar Svamp på killarnas könsorgan gå bort av sig själv då miljön där inne får svampen att trivas. Underlivet däremot är bra att behandla.
Detta kan bero på alla möjliga saker och det finns bara ett sätt att få reda på vad det beror på i just din pojkväns fall - att han går och testar sig! Det kan han göra oavsett om han för tillfället har dessa besvär eller ej.
Så: Uppmana din pojkvän att han testar sig för diverse könssjukdomar och beskriver sina symptom vid besöket.

Ring sjukvårdsrådgivningen! Numret är 1177 , om det är helt ofarligt så kan de nog säga det redan där. Min kille ringde och frågade om symptom han fått och fick bra hjälp! Om de tror att det är en könsjukdom kommer de säga till honom att gå till läkare :)
Det kan vara ofarliga körtlar, irriterande Svamp, könsvårtor eller annan jobbig könssjukdom. Oavsett går det inte att gissa varesig på nätet eller i telefon, så din kille får snällt gå till ungdomsmottagningen eller urologen och visa upp sig.
Om det är Svamp och ni haft sex utan kondom så kan ni ha smittat varandra. Tänk efter om du haft svampsymptom när han haft sina prickar!
Vänliga hälsningar
Cindy
#9 Fast könsvårtor står ju ut. Dessa stod väl inte ut?
#10 Är de väldigt små så är det svårt att avgöra om de står ut eller ej. Troligen är det dock inte könsvårtor, men jag tycker tveklöst att de ska undersökas snarast ändå. Kondylom är inte att leka med!
Vänliga hälsningar
Cindy
men kondylom vårtor brukar väl vara hudfärgade? fast jag vet inte, är ingen komdylom expert :P
Är dom irriterade så kan dom mycket väl bli röda, men annars är dom hudfärgade 
ah okej ^^
Haha, med andra ord SKA han kolla sig :P Det kan ju vara allt mellan himmel och jord, eller inget!