Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: skönhet-och-mode
Läst 6207 ggr
EmmaVarg
0

köpa tvåfingersring, i gbg??

Har varit i många H&M affärer och letat efter tvåfingersringar, eller "knogjärns ring" som de också kallas ? :S

Någon som vet n¨gonstans i göteborg man kan köpa såna, och hur mycket kan dom kosta ? :D

sjukt snygga :p

Maria
0

Jag vet inte.

Vill bara tillägga att jag inte riktigt försår hysterin över detta. Jag har sett liknande ringar hos silversmeder som täcker både två och fler fingrar.

/Maria

[Fiction]
0

Tvåfingersringen har tydligen blivit stoppad i Danmark, vilket du kan läsa om här. Vad som gäller för de svenska H&M-butikerna vete sjutton, men jag tror att jag läste någonstans att ringarna skall finnas på herravdelningen - har du kollat där?

Om du inte har ngt emot nätbutiker, kan jag dock rekommendera Cocoo.se.

[Fiction]
0

Ett litet tillägg till mitt föregående inlägg:

Jag noterade att flertalet av Cocoo:s tvåfingerringar är "tillfällligt slut", men det är bara att maila dem, så sätter de upp dig på en väntelista till dess att ringen åter är i lager. Jag har själv gjort det en gång och det var ganska smidigt. :)

viktoria91
0

Förstår inte heller hysterin då om man använder dessa som knogjärn kommer man med största sannolikhet bryta sina egna fingrar.

[Fiction]
0

#4 Hysteri och hysteri… Det är en trend, som så mkt annat; alla behöver inte gilla det! Personligen tycker jag att vissa av dessa tvåfingersringar är riktigt snygga och att de kan ge en lite tuffare, mer "maskulin" touche åt en annars väldigt "feminin" klädsel. Jag är svag för kontraster. Tungan ute

Jag tror knappast att syftet med dessa ringar är att använda dem som knogjärn för att slåss med. De är en accessoar - punkt slut. Att bryta fingrarna, behöver man inte oroa sig för så länge man inte ger sig in i slagsmål.

viktoria91
0

#5 Jag tycker också dte är rätt snyggt men stör mig på folk som ser vapen i allt. Då borde man inte få ha köksknivar utan bara använda sked i mjukplast.Oskyldig

Maria
0

#6 Det var ungefär så jag menade ocksåFlört

/Maria

EmmaVarg
0

# aa, kollade i herravdelningen också..

[Fiction]
0

#6 Ah, du menade så. Det håller jag med dig om.

[Fiction]
0

Nu kom jag just på ytterligare ett förslag!

Maila till denna modebloggande fröken och fråga henne var hon har hittat sina tvåfingerringar. Hon är nämligen bosatt i Gbg och borde ha koll på utbudet där. :)

Mosaik02
0

när jag såg dom ringarna så tänker i alla fall jag knogjärn direkt *ryser* har setta några såna i mina dagar och vet alltför väl att många använder ringar och dylikt istället för riktiga knogjärn för att inte polisen ska bli misstänksam

skadorna efter en sån ring som sitter på två fingrar vill jag inte ens tänka på speciellt om man får en direkt träff i ansiktet

min åsikt är den att Danmark tänker helt rätt!

[Fiction]
0

Ytterligare nätbutiker som säljer dubbelringar/tvåfingerringar:

80's Purple

Asos

Kyssjohanna

[Fiction]
0

#11 Isf kan man förbjuda det mesta här i världen…

EmmaVarg
0

#11 hm.. tycker inte alls dom är lik knogjärn. och ringarna är "små" så dom skulle ändå itne göra stor skada alls om man träffa nån i ansiktet till skillnad från andra ringar. och så är ju kniv, sax MYCKET farligare än knogjärn ELLER dessa ringar men dom förbjuds ju inte ? ..

EmmaVarg
0

#12 haha ja.. :p men får inte handla genom nätet :/